Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Jeg har søkt overgangstønad fra Nav siden mars 2011 og har ennå ikke fått svar, har sendt inn 3 søknader. Mars,juni og nå i oktober. Får bare tilsendt at saken er under behandling og svartid kan ta senes 3.mnd. Jeg ringte de i dag og de skulle få fortgang i saken... Men det jeg lurer på er. Hvordan blir dette utbetalt, siden NAV har gjort en "feil" eller ike fultkt oppp søknaden min? Får jeg penger fra den første søknaden jeg sendte i mars, eller den fra juni, eller oktober???
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Hei, NAV er kjempe trege. Jeg har "bare" ventet i 2 mnd nå da. Men fikk beskjed om maks 4 ukers behandlingstid. Jeg ringer og maser på de HVER dag;) hehe.. Men over til det du spurte om, har du fått brev som bekrefter din innsendte søknad i mars? Dersom du har dette så skal din søknad gjelde fra denne mnd, og du skal ha etterbetalt. Så håper for din del at du har dette. Visst du ikke har masa og spurt de før, og bare fått bekreftelse på din søknad som ble sendt nå i oktober så får du fra denne dato,samt du kan få 3 mnd tilbake i tid, dersom du har oppfyller kriteriene for dette! Lykke til med enda mer venting:)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 I 2.mnd ja, det er lenge tok, hehe. Da jeg sendte inn den første søknaden i mars, fikk jeg brev i posten om at søknaden var under behandling og det ville ta minst 3.mnd for svartid, hvis ikke skulle jeg bare kontakte NAV, noe jeg har gjort frem til nå. Da jeg ringer deg sier de at jeg bare mæ vente,ringe en annen uke,sende inn søknad på nytt osv... De sier så mye fosrkjellig! Hun ene fortalte meg at jeg ikke hadde sendt inn søknad en gang, OMG! Hehe! Men jeg skal vente en uke til nå, hvis ikke sender jeg inn klage. For dette er jo meget dårlig av NAV... Bør jo ikke ta sååå lang tid å behandle en søknad?! Jaja... Takk for at du svarte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå