Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 nå skjønner jeg ingen ting.. jeg går hjemme, har permisjon ifra sykepleieutdanningen. så jeg skal ha det som kalles foreldrestipend, men fikk bare utbetalt 4000,- denne mnd! skjønner ingen ting, på arket står det at jeg skal ha 9600,- pr mnd. å vi trenger de ekstra tusenlappene, det er hardt nokk å leve på en lønning nå som jeg tar utdanningen... ååh...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Du kan jo ta å ringe de i morgen. Nå kan du sjekke papirer og se om det stemmer med det beløpet du tror det er, eller om det er noe feil. Mulig du har blingsa og at det er summen tilsammen da? De 9600 kr mener jeg. Syns nesten det er drøyt å FÅ nesten 10.000 kr i mnd for å gå på skolen. Hørtes veldig mye ut til å være stipend??
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 neida, har sjekka det opp, det er foreldre og forsørgerstipend. å jeg skal ha 9600,- pr mnd. (foreldrestipend for 1 barn og førsørgerstipend for 2 barn) det som er med dette stipendet, er at lånet for det året jeg går i permisjon, blir gjort om til stipend! veldig flått årdning de andre årene jeg har igjen av skolen får jeg bare etpar tusen i stipend og resten i lån.. men skal nokk ringe de opp i moregn å høre..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Tar ektefellen eller samboeren din ut fulle foreldrepenger fra Nav får du ikke noe foreldrestipend, tar han/hun ut 50 – 99 prosent foreldrepenger får du halvt foreldrestipend, og tar han/hun ut under 50 prosent foreldrepenger får du fullt foreldrestipend. Mulig du får utbelating x 2 i mnd? har du sjekket det?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Du får masse penger uten å gjøre en dritt for det og så kaller du det saaaatans lånekasse? Beats me....
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 samboern min får ikke noe foreldrepenger ifra nav, slik at jeg skal få ifra lånekassen ja, det kan jo kanksje stemme
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 Har de gjort en feil, så er min erfaring at de ordner opp i det ganske så raskt. Best å bare ringe dem imorgen :-)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #8 Skrevet 17. november 2011 jaoei, jeg får masse penger.. men det er iriterende å ikke få det beløpet som er forventet, siden man har både regninger å husleie som skal betales! å jeg får jo disse pengene siden jeg tar en utdanning, jeg skal jo passe på deg på sykehjemmet når du blir gammel..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #9 Skrevet 17. november 2011 Hvis de ikke har gjort en feil som de da selvfølgelig retter opp dersom de gjøres oppmerksomme på det, så har du ingen grunn til å henge dem ut som satan
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #10 Skrevet 17. november 2011 Flått årdning????? Håper du er bedre i norsk når du er ferdig utdannet
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #11 Skrevet 17. november 2011 Jeg skal også passe på de syke og gamle fordi jeg er sykepleier, men jeg har studielån fordi jeg tok utdanningen før jeg fikk barna mine
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #12 Skrevet 17. november 2011 vi har ikke rettskriving på skolen..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #13 Skrevet 17. november 2011 Herrefred, en sykepleier som ikke klarer å skrive? Du vil ikke få jobb hos oss i hvertfall (et av norges største sykehus). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå