Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Her har eldstemann fått kjøttboller, pølsekuler, pastasløyfer, sukkererter, gulrotstaver og nanbrød. Minsten har fått kjøttboller, pastasløyfer, paprikabiter og 1 skive med kaviar. Flere som har laget matpakka? Spennende med tips :-)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Ja. Foretrekker det faktisk. Gjør jeg også det. Andre?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Lager da ikke matpakke idag... Men i morgen blir det antageligvis eggerøre og polarbrød
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Å, skulle gjerne laget matpakka dagen i forveien, men min mann synes det er superekkelt og lar meg ikke få lov. Hehe, ellers er det faktisk jeg som bestemmer, altså..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 Foretrekker det? Det kan inneholde bakterier som ikke forsvinner ledd mindre det varmes godt opp.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 Det blir mest brødskiver siden det kun er 2 ganger i uken. Ellers får de fersk brødmat og varm mat i bhg
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #8 Skrevet 17. november 2011 Oj, du er lur! Så ferdiglaget mat er farlig? Ja, sønnen min foretrekker kalde pølser. Selv fikk jeg lov å ta noen ferdigkuttede KALDE pølsebiter før mamma skulle putte de oppi suppa da jeg var lita, og har fortsatt med det hele livet. Putter gjerne en kald kjøttbolle i munnen mens jeg lager middag. Har aldri blitt syk, og har aldri hørt om denne søkte teorien før du sier det nå. Ikke at jeg tar en fremmed, sur dame på Dib seriøst.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #9 Skrevet 17. november 2011 Så du spiser ikke kaldt kjøtt? Hva gjør du om ungen din vil ha skinke eller salami på brødskiva? Eller plutselig en dag nekter å spise varm mat (mange barn har slike perioder). Kald mat er like bra som varn. Det er vel faktisk slik at varmebehandling øker faren for bakterieutvikling.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #10 Skrevet 17. november 2011 Her får de lunch i bhg. Enten kald el varm mat. Varierer litt.. Han får med seg brødskiver til frokost.. Av og til et egg og:).
Gjest sug lut Skrevet 17. november 2011 #11 Skrevet 17. november 2011 To skiver klappsammen med firepepperost, ruccola, tomatskiver, agurk og skiva spanske kjøttboller.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #13 Skrevet 17. november 2011 Skjønner godt at mannen til ei her "nekter" henne lage matpakke dagen i forveien. Maten smaker ikke like godt da! Lager dere matpakke til dere selv også i forveien? Og ja; anonyme over her har rett. En KAN bli syk av å spise kald pølse f.eks. Det vil si pølse som ikke har vært gjennomkokt/stekt. At du har gjort det siden du var ung betyr jo ikke at det ikke kan komme ny info. Og for ikke å snakke om at storindustrien idag ikke kan sammenlignes med kjøttproduksjonen for 20 år siden. Og kalle noen sur for at de kommer med noen påstander som jeg faktisk ser på som allmennkunnskap er jo ganske dårlig argumentasjon.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #14 Skrevet 17. november 2011 Oppbevart ved romtemperatur kan lett bedervelige næringsmidler som kjøtt, fisk og melk i verste fall bli ødelagt og utvikle helsefarlige bakterier allerede etter noen timer, dersom bakteriene er tilstede i utgangspunktet. Desto lenger kjøttet oppbevares i romtemperatur, desto større er risikoen for utvikling av helseskadelige stoffer. Trodde folk visste dette
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #15 Skrevet 17. november 2011 Vi lager ikke i stand matboksen får om morgenen, men til i morgen har de bestilt hver sin pizzasnurr. Da får de i tillegg en skive med gomme, noen druer, noen tørkede epleskiver og noen nøtter. Til fruktmåøtidet blir det en bannan og noen biter grsini.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #16 Skrevet 17. november 2011 Her har de bare med mat til frokost, middag og lusj blir laget i barnehagen. Som regel får barnet med seg halvgrove skiver med selvvalgt sunt pålegg , frukt / yoghurt, alt etter hva h*n har lyst på til frokost den dagen.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #17 Skrevet 17. november 2011 Eh... Takk til dere som kommer med tips, fint og betryggende at noen klarer å lese hovedinnlegget. Til den lure sure: Vi er så heldige at vi har kjøleskap både hjemme OG i barnehagen, så maten oppbevares kaldt. Trodde du virkelig at jeg la matpakka på benken over natta? Og ja, jeg lager matpakka mi også kvelden før. Smaker godt, blir aldri syk. Kjøper ikke pølser som ikke er gjennomkokte. Takk for meg.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #18 Skrevet 17. november 2011 Her er vi boooring,skjønner jeg... De gangene de er i bhg til frokost har de med seg ei eller to skiver med enten ost,prim,gomme,salami,kaviar,leverpostei eller annet "vanlig" pålegg;-) Lager aldri matpakke dagen før heller..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #19 Skrevet 17. november 2011 1: 2 brødskiver med leverpostei. Oppkuttet annanas og druer 2: 4 skiver med prim. Oppkuttet annanas og druer. Hun med prim har bare hatt en dag med noe annet pålegg (kun pga at jeg hadde glemt å kjøpe prim, så hun ble kjempe sur) Jeg begynner å bli kjempe lei av å smøre på det samme hele tiden, men de skal absolutt ha det. Men frukt pleier de å ha ett lass av. I går var det blåbær, jordbær, druer og klementin. Ritz kjeks når det er turdager og ett knekkebrød (uten pålegg) når det er lang dag.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. november 2011 #20 Skrevet 17. november 2011 I morgen blir det: 1 oppkuttet pølse 1 kokt egg druer,klementinbåter og eplebåter.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #21 Skrevet 17. november 2011 Hvem skrev at matpakken blir oppbevart i romtemperatur? Mange barnehager har faktisk kjøleskap matpakkene står i. Å om barnehagen eller skolen ikke skulle ha kjøleskap finnes det kjøleelementer.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #22 Skrevet 17. november 2011 Hva er gomme? *flau. trodde det var en slags bondedessert*
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #23 Skrevet 17. november 2011 Eller er det goro jeg tenker på...? *fortsatt flau*
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #24 Skrevet 17. november 2011 Imorgen blir det en brødskive med kaviar, 2 fiskepinner og en oppkuttet kiwi=)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #25 Skrevet 17. november 2011 Eh... hvordan i all verden har du samvittighet til å kalle andre sur? Noe så surt og uggent som svarene fra deg skal en jammen lete lenger etter, selv her inne. Direkte ufyselig virker du. Forøvrig har du helt rett. Å spise kalde pølser er ikke et problem for deg. Derimot bør du ta tak i dine andre problem. God bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå