Gå til innhold

Trenger en solskinnshistorie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært prøvere i ett år nå, og akkurat nå føles det så fjernt for meg at jeg kan ha en baby i magen.. Vanskelig å forklare, men det blir som en selvfølge hver mnd at jeg ikke har blitt gravid.

Det føles nesten som jeg har gitt opp, blir ikke sur eller lei meg når mensen kommer en gang, tenker bare jaja. Føles nesten helt apatisk til hele greia. Synes det er veldig sårt, for ønsket er stort - både for meg og min mann.

Vi har vært uten prevansjon i over 4 år, bare hoppet av i svingen fram til vi begynte å prøve for et år siden.

Fikk påvist pcos hos gynokologen i mai, har fått kontrolltime i desember igjen. Var også til legen i forrige mnd, og tok blodprøver, og han kunne ikke se noe til pcos'en da.

Ble et lite hjertesukk dette, men føler jeg ikke har noen å snakke med det om. Vil ikke laste mannen min med alt, og venninnene mine er ikke helt der enda, så føler jeg er litt alene om dette. Er jo ikke slik at man går å annonserer rundt om at "btw, vi er ufrivillige barnløse".. Vi har vært sammen i 6 år, og folk rundt oss forventer at det skal skje noe snart og stadig hinter frampå.. :/

Kan ikke noen fortelle meg en solskinnshistorie eller gi meg et lite håp om at det skal klaffe? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt problemer selv, men foreldrene mine hadde store problemer med å bli gravide.

De hadde vært gift i 10 år og hadde egentlig gitt opp på å få barn og var på vei til å adoptere. Alle papirer var i orden og de skulle bare velge et land de ville adoptere fra og VIPS så var mamma gravid med storesøsteren min. Da hadde de slutta å prøve og etter 9 mnd. kom en frisk jente og 4 år etterpå kom jeg frisk og fin :)

Masse lykke til! Håper det klaffer for dere snart! :)

Skrevet

Vi hadde litt samme historien, men det gjaldt ikke adopsjon av barn- men anskaffelse av valp :)

Uansett, hadde prøvd å få en liten søster/bror til dattera vår i ca 3 år, klaffa bare aldri. Så i sommer bestemte vi oss for at tida var inne for å få valp (mitt store ønske) og jeg ble opptatt med tanker på den og hvordan sommeren skulle bli. 2 uker etter vi hadde bestilt en valp, tok jeg en graviditetstest som viste seg å være positiv!

Så valpekjøp er nå utsatt og jeg har termin om 8 uker.

Ønsker deg all mulig lykke til :)

Skrevet

Så fin historie =) Godt å se at det er håp!

HI

Skrevet

Jeg kjenner personlig 3 som har hatt problemer med å få barn og som har lykkes likevel.

De første var mine foreldre og de hadde prøvd i 12 år før jeg kom i '75. Innen da hadde de mister et barn i fødsel og som Anonym over så hadde de fått tilsagn på en gutt jeg de oppdaget de ventet meg. 2 år etter kom min lilleøster.

Min lillesøster har også hatt problemer med å bli gravid. Hun har pcos og i tillegg til det har min svoger veldig lav spermtall. De har vært gjennom mange IVF forsøk før min lille nevø ble til. Dessverre så ser det ikke ut til der kommer flere tantebarn da hennes kropp ikke har tålt de siste mange forsøk.

Så har jeg en venninde hvor de ikke har kunne finne ut årsaken til de ikke klare lage barn selv. Hun fikk 2 IVF forsøk med 1 egg hver som ikke lykkes. 3 gang fikk hun satt opp 2 egg og nå venter de tvillinger i januar:-)

Som tilskuer til prosessen min søster og venninde har gått igjennom kan jeg se det er en enorm psykisk belastning.

Min venninde var meget åpen om tingenes tilstand og jeg tror det er en god måte å sikre at ikke alle hinter frem på om der snart kommer baby. Min søster sa ikke noe og hun fikk ofte kommentarer som hun ble såret av.

Du sier at dere har prøvd 1 års tid. Gjennomsnitlig går der 6 md før der sitter en baby- noen klaffer på første forsøk andre trenger litt lengere tid. Jeg kjenner til det å gå å venter på en liten spire sitter og det tar på psyken (våre barn ble lagd etter 5,5 md og 7,5 md). Om dere ikke klare lage barn på "naturlig" måte så har de blitt så flinke nå til å hjelpe at det som oftest resulterer i baby.

Ikke gi opp nå. Du skal nok få en liten baby en dag.

Klem til deg og lykke til

Skrevet

Jeg har desverre ingen solskinnshistorie å komme med, men en historie som ligner på din. Gudene skal vite at det trengs noen solskinnshistorier her også - så jeg dytter litt på denne i håp om at flere kan fortelle om at det har gått til slutt.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk til dere som har delt fine historier :) Det aner et håp om at det en dag skal klaffe! Trist å lese at anonym 20:12 også er i samme situasjon som meg, håper det vil klaffe for deg også ganske snart :)

HI

Skrevet

Jeg har selv pco og har ved hjelp av IVF fått to nydelige barn!

Tips, ikke vent for lenge før dere ber om hjelp!

Jeg startet utredning etter kun 6 mnd med prøving, og ble ikke gravid før nesten 3 år etter siste p pille. Så ting tar tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...