Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Hva stemte best på dere? Hos meg skiller det 8 dager, og er usikker på hvem jeg bør gå ut fra... Er selv mest enig i mensterminen.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Ul-terminen stemte best hos meg. Fødte 8 dager før ul-termin og 19 dager før mens-termin.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 ps. du må alltid gå ut fra ul-termin. det er den terminen jordmor, lege og sykehuset forholder seg til så da er det likegreit at du også gjør det
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Jeg fikk ul termin 8 og 9 dage etter menstermin med mine to unger. De kan 5 dager OVER ul termin. 13 og 14 dager over menstermin. Det er ul termin man skal følge.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 UL termin måles utifra bl.a hode omkrets og femur lengde, og vil derfor være veldig pålitelig ettersom det er en veldokumentert metode. http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/rutinemessigultralyd.php
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #8 Skrevet 17. november 2011 UL termin stemte best her... Kranglet meg til ultralyd tidlig pga jeg viste at jeg var lengre enn det mensen terminen sa. Skilte på to uker og de skulle ta ultralyden i uke 20 etter mensen terminen. Fikk kranglet meg til uke 17 (ble i uke 18 pga sykdom på sykehuset), og fikk bekreftet at jeg var ca 2 uker lenger på vei enn det de trodde Jentungen ble tatt med hastekeisersnitt dagen før terminen
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #9 Skrevet 17. november 2011 Jeg var ganske sikker på mensterminen min. På ul fikk jeg en ny dato, 4 dager seinere. Menstermin: 9 november Ul-termin: 13 november. Nå er jeg 4 dager på overtid i følge ul-terminen og ganske lei. Men føler fremdeles 9 november er den rette datoen.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #10 Skrevet 17. november 2011 I det ene av mine tre svangerskap har det vært stort skille mellom ul- og menstermin (15 dager). Det viste seg dessverre at mensterminen var riktig og babyen fikk hjerneskade av det.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #11 Skrevet 17. november 2011 Med nr en fødte jeg 3 dager etter mensternmin og 3 dager før UL Med nr 2 fødte jeg 3 dager etter menstermin og 7 dager etter UL Med nr 3 fødte jeg på menstermin og 5 dager før UL. På meg har menstermin vært mer nøyaktig enn UL
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #12 Skrevet 17. november 2011 Menstermin. Begge mine er født på overtid og i begge tilfeller var ultralydtermin 4-7 dager før menstermin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå