Gå til innhold

Noen fra Tjøme her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller som bor der fast? Trives dere? Hvor mange butikker er det ca?

Jeg er så betatt av det stedet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er opprinnelig fra Tjøme men bor der ikke lenger. Det er et pent sted. Bra skolemiljø og et godt miljø på mange måter. Det jeg ikke liker med Tjøme er:

- For langt til byen

- For lite butikker

- For dårlig med sykkelstier (det kan ha forandret seg da)

- For mye turisme om sommeren

Jeg kunne ikke tenkt meg å flytta dit igjen.

Skrevet

Jepp :)

Jeg kommer fra Tjøme. Flyttet ut etter videregående for å studere, men har kommet tilbake nå når jeg har fått barn. Det er veldig barnevennlig her og "små" forhold, men samtidig kort vei til Tønsberg.

Vi stortrives her :) Er fornøyd med barnehagen. De ansatte i barnehage er hyggelige og jenta mi fant seg fort tilrette. Det er to barnehager her, den andre barnehagen har jeg også hørt mye positivt om.Skolen vet jeg ikke så mye om, men har ikke hørt noe negativt iallefall.

Tjøme er rolig og søvnig på vinteren, men full av liv og røre på sommeren. Jeg har så gode barndomsminner fra å leke på svabergene hele sommeren og båtturer til øyene rundt :)

Det er en Rimi butikk på Haug og en Spar i sentrum. Og må ikke glemme Jokern på Hvasser.

Det er mange fritidsaktiviteter for barna her (og de voksne) til å være en liten kommune med 5000 innbyggere. Det er18 hulls golfbane og en veldig bra rideskole her.

Flytter dere hit, vil dere neppe angre :)

Skrevet

Jeg elsker også Tjøme. Det er ikke lengre mangel på butikker (dagligvare) og sykkelstier er det nok av!! (Må være lenge siden du var på Tjøme, 17.36?)

Men langt fra byen, er det og mye turister om sommeren...Gjerne litt overklasse-Oslososser som tror de kan ta over hele øya. Men det er det eneste negative også :)

Skrevet

17.36 her

Ja det er lenge siden jeg har vært der nå ja. Dagligvare butikker er det, men lite annen (før i allefall). Sykkelstier var som sagt en mangelvare så det er godt at det er forandret. Jeg tviler absolutt ikke på at det er bra for barn å vokse opp der da nærmiljøet er veldig bra. Jeg har absolutt gode barndomsminner. Hvis jeg skulle tilbake til de trakter igjen i dag så ville jeg holdt en knapp på Nøtterøy i stedet tror jeg. Litt nærmere byen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...