Frøken N Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Eg har ei simo classic som eg lurer på om det går ann å impregnere? Og i så fall, kva impregnering skal eg bruka? Same som ein brukar på sko og jakkar og andre tekstilar? Eg tenkjer det vil vere greit å sleppe å bruke regntrekk berre for litt snø eller duskregn
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Jeg skal ta vogna våres snart... den er vel egentlig ganske bra impregnert (emmaljunga edge) men jeg kommer til å bare bruke en sånn spray som brukes til sko. Tar den ut og sprayer over hele (dekker til inni slik at det ikke kommer noe på innetrekket)
Frøken N Skrevet 17. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2011 Ok Har du prøvd dette før og veit at det går? Er det samme kva skoimpregnering eg brukar? Er livredd for å øydelegge vogna, veitdu
bittelille_persille Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Jeg tror det finnes egen impregnering til barnevogner i barnevognbutikker... Men har du SIMO tror jeg ikke det er noe vits. Simo er den eneste vognleverandøren som bruker regntett materiale i vogna. Så da er det egentlig ikke nødvendig med regntrekk i litt snøvær. Vi bruker det når det regner mye for å være sikker, og fordi lillemor ikke lenger sover i baggen. Ullposen er jo ikke regntett...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 Jeg prøvde med sånn sko spray til den gamle vogna når den var brukt i mange år og det funka greit, den ble ihvertfall ikke stygg/skjoldete... Men den var også veldig gammel når jeg gjorde det. Ikke sikkert det vil "bite" på trekket da.... Sjekk med butikken der du kjøpte den, de burde vite hva du kan gjøre =)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 Jeg har en svart simo kombi vogn jeg skal bruke til nurket. Den vil være 8 år når den tas i bruk igjen. Den ser ny ut... Jeg har alltid brukt regntrekk, ikke nødvendigvis for regntettheten, men for at den sure nedbøren ikke skal komme på regntrekket. Vognen har jo selvfølgelig blitt våt noen gangen, men stort sett så tar jeg på regntrekket med en gang det kommer litt regn.. Kommer ikke til å impregnere vognen noe videre
dincene Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 SIMO vogner er de eneste på markedet som er vanntette. Tror ikke du trenger å gjøre noe med den
MღM Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Jeg skjøpte impregnering på barnebutikken her. Den er også med beskyttelse for UVI stråler (er det vel?) så du hindrer at den blekner - det var egentlig hovedgrunnen til at jeg brukte den + at det blir enklere å tørke av smuss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå