Divine85 Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Jenta mi har ikkje avføring meir enn ca.1 gong i veka.På helsestasjonen seier dei at dette er heilt normalt.I går var eg hjå kiropraktor for mogeleg låsning i nakken og kolikk(prøver alt her i huset for veslejenta har dei ikkje noko godt og skrik store delar av døgeret og søv knapt). Kiropraktorane sa då at ho meinte at så små ungar burde ha avføring minst ein gong for dagen.Me fekk nokre øvingar for å stimulere ho til å få avføring,men eg lurer på om det er nokon andre som har tips til kva me kan prøve for at det skal kome i gang?
vildejenta Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Ammer du eller får hun mme? Det jeg har hørt er at om de kun får morsmelk så gjør det ingenting om de kun har avføring 1 gang i uka, men om de får erstatning så skal de ha det oftere, men jeg husker ikke akkurat hvor ofte. Sikkert flere her som vet mer om det enn meg
Divine85 Skrevet 17. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2011 Eg ammar,så det er sikkert normalt,men det er tydeleg at ho har veldig vondt i mage/tarm..
mamma til twins Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Hei. Mine jenter bæsjet ca 1 gang i uka de første tre mnd. De gikk også til kiropraktor pga låsninger, men vår kiropraktor sa aldri at de burde ha avføring hver dag. De slet også med luft og ubahag. Men dette løste seg av seg selv. De er nå 4 mnd og har avføring kaskje annenhver dag. De har så og si aldri luftsmerter heller, så lurer rett og slett å om det er magen/tarmen som har modnet. Helsesøsteren vår tipset oss om å gi romtemperert vann (kokt vann) når det var gått noen dager uten avføring og da kunne det av og til virke. Vann er jo veldig bra for tarmsystemet. Ga ca 2 ml.
Divine85 Skrevet 18. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2011 Så det kan gå over av seg sjølv? Her går det verkeleg på helsa laus med all skrikinga og nesten ikkje noko søvn.Har lese at så små barn søv 16-20 timar i døgeret.Her i huset har me det motsett..er vakne 16-20 timar i døgeret.Er så underærnert på søv at eg snart stuper,og veslejenta er så overtrøytt at ho rett og slett ikkje får sove.Har berre hatt 5-10 min duppar sidan halv 11 i dag..
Lillegull2011 Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Min gutt får kun MME og har myyye avføring annenhver dag.
Nr.2 i okt :-) Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Hei! Så bra at dere har søkt hjelp! Det er greit at babyer er urolige, men tror ikke det er bra at de sover så dårlig over lengre tid... tror det skaper dårlige søvnmønstre.+ at mor også blir helt utslitt og får dårlig søvn... Vi har hatt det samme måte med vår lille jente på 6 uker.Veldig urolig hele tiden, korte søvn økter og mye luft smerter. Har hatt to behandlinger hos kiropraktor og hun har fått roligere og lengre søvn etter det. Har også drukket ammete i 4 dager + at jeg har gitt henne to ts før hver amming. Det har hatt veldig god virkning på luftsmertene og hun promper som bare det etter kort tid. Så dette kan kanskje være verdt å prøve? De siste nettene har hun sovet fra ca.2330 til 0400, litt mat så soving til kl.0700. Og det er jo luksus i forhold til oppvåkning hver time:-) Håper det blir bedre hos dere også snart!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå