Gå til innhold

Stram lukt av morgenbleien. Urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 2 år har de siste dagene hatt en veldig stram lukt av morgenbleien, den er alltid full av tiss. Kan han ha urinveinsinfeksjon? Eller må han ha andre symptomer også da?

Han har vært en del sutrete i det siste. Men vet ikke om det er noe fysisk, eller om det bare er trass og litt dårlig humør.

Han var også syk for et par uker siden, løs mage og oppkast i 14 dager. Men ble frisk for et par uker siden. Har vært sutrete siden.

Har ikke hatt feber.

Noen som har erfaring med urinveisinfeksjon? Hvilke symptomer hadde barnet ditt?

Har tenkt kjøpe de posene på apoteket for å ta urinprøve dersom jeg tror det er uvi, men tenkte å sjekke ut litt mer for symptomer først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han feber, eller ubehag når han tisser?

Tror heller at det er konsentrert urin som da lukter pga mangel på vann, dehydrert som da kommer av oppkast og den løse magen. Systemet har liksom ikke kommet seg igjen...

Men jeg er ingen lege, så anbefaler en tur til doktoren.

Skrevet

kan være for lite væske i kroppen, men høres usansynelig ut når bleia er tung av tiss..

det som er viktig å vite om barn og uvi er at symptomene ofte er atypiske, eller fraværende.

så jeg ville tatt han med til lege, eller som du sier kjøpe en test på apoteket og tatt det derfra=)

spl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...