Gå til innhold

hva syns dere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva syns dere om at 16 årnger og oppover får barn ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig domt om det hadde vært omvendt, at de skulle fått barn fra 16 år og nedover.

Jeg fikk selv min første som 19 åring, og det gikk kjempe fint. var veldig klar for å få barn da. nå er jeg 24 og har akkurat fått n ummer 3.

Skrevet

aww ;) så koslig .... veldig korslig med barn ,tar på meg barnepass jeg da :)

Skrevet

jeg var akkurat fyllt 18 da jeg fikk min første, nå er jeg 21 å har akkurat fått nr 2, å de har samme pappa :)

så jeg syns vel det er greit, sålenge man er klar! syns ikke det er greit å få baby som 17åring, hvis det ender med at mammaen til 17åringen oppdrar barnet..

Skrevet

takk! du høres også virkelig moden ut!

Skrevet

Ja, det var det koselige med det, da... Hadde det vært det meste, så kunne en startet med å få barn så snart en fikk mensen. "Korslig", hvilket ord er det?

Koselig. Er det koselig i hverdagen når den virkelig treffer en, og en selv er 16? Nei. Det er ikke det.

Jeg føler med dere. Og samtidig er jeg overrasket(selv om vi kan se unge mødre på TV) over at så mange velger å få barn så ekstremt tidlig. Og da også flere barn i tidlig alder.

En kan si så mye om at da er en ung når barnet flytter ut, og en vil ha sin frihet i forholdsvis ung alder. I dag tenker jeg at jeg ville heller hatt de årene som ung.....

Jeg var relativt ung mor(23), og i dag kan jeg si at jeg visste ingenting den gangen. Ja, det var "koselig", men årene gikk og det sluttet fort å bli koselig. Vansker og alt som er, som en som forelder må ta på strak arm, og faktisk gjøre beste valgene for sitt avkom. Samme hva det gjelder. Og dette ser en faktisk ikke som ung mor. En kan tro en gjør det, men noen år senere, så ser en at en tabbet noe fryktelig på barnets vegne. Nettopp fordi de andre voksne med åvirkning er voksne i år og erfaring...... En kommer ikke dit som 20-åring, for å si det sånn.

I dag angrer jeg en del på at jeg fikk eldste da jeg gjorde.... Han er snart voksen, sånn for å sette det i perspektiv.

Skrevet

Og oppover? Jo, altså, når de bikker 23 så syns jeg vel det begynner å bli på tide...

Jeg syns synd på de som får barn veldig tidlig, mest fordi de da går glipp av sin egen ungdomstid.

Skrevet

Jeg fikk barn da jeg var 17 år, og det var tungt, men vi overlevde.

Synes det er rart når ei på 16 år planlegger å bli gravid, hvis jeg hadde fått velge så hadde jeg valgt utdanning fremfor å få barn så ung.

Skrevet

Du drar faktisk alle under en kam. Det er mange som klarer VELDIG fint å kombinere det å være husmor på dagtid og ungdom på kveldstid f. eks.

Skrevet

Poenget mitt var vel heller dette behovet for å være noe annet på kveldstid. Da jeg var 16, ville jeg ut av huset og treffe venner.

Nå 10 år senere, er jeg kjempefornøyd med en rolig kveld med familien. Vi går ut av og til, men ikke på langt nær så mye som jeg gjorde da jeg var yngre.

Skrevet

Å hva så? Kjenner mange i alle aldre som fortsatt har "behov" eller rettere sagt syns det er koselig å tilbringe kvelden ute med venner også. Samme det om man er 16 eller 70 det. Mor eller ei. Man kan godt kombinere å være mor og ungdom skjønner du. Er bare veldig trangsynte mennesker her inne som tror andre ting. Bare man er en god mor så er det vell samme om man er litt ung og vill på kveldstid da barnet uansett sover og er hjemme med far eller en eller annen trygg barnevakt

Skrevet

Jeg har da aldri kritisert unge mødre! Jeg skriver at jeg syns synd på folk som får barn så tidlig, fordi de må gi slipp på sin egen ungdomstid!

Jeg skriver ingenting om at du er en dårlig mor fordi du er ung!

Sensitiv og nærtagende derimot, har du selv bevist at du er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...