Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Har en jente som går i første klasse, i dag tidlig kl.7 kastet hun opp, så da ble hun hjemme fra skolen. Nå virker hun i fin form, så usikker enda om dette er omgangssyke eller engangs. Det har seg sånn at det skal være høstfest på skolen i kveld kl.18, hadde dere dratt dit om barnet ikke kastet opp noe mere,og selv om barnet altså ikke hadde vært på skolen? Hvis hun kaster opp mere drar vi så klart ikke på høstfesten...men er usikker på hva som er riktig å gjøre hvis hun ikke kaster opp mere og er i fin form.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Jg hadde dratt om ho ikke hadde kasta opp noe mer. Kan jo være noe ho har spist eller sånn da
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Jeg hadde blitt hjemme. I barnehagen her går det en mild omgangssyke nå, de barna som har blitt syke (inkudert mitt) har spydd bare en gang, og de voksne som har blitt smittet har vært kvalme en dag men ikke spydd. Uansett må mine barn være inne resten av dagen når de har vært hjemme fra skolen, det er en måte å bygge opp arbeidsmoralen på. Joda, man kan bli bedre utover dagen, men på samme måte som man ikke går på trening om kvelden når man har vært hjemme fra jobb går man ikke på fest etter å ha vært hjemme fra skolen.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 Vi hadde blitt hjemme. Min 6-åring kasta opp i natt. Er i fin form nå, men det er ikke aktuelt å dra noe sted i dag. Hvis det ikke blir mere oppkast, så tror jeg det blir skole i morra.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 Jeg hadde dratt:) Det er mest sannsynlig noe hun har spist.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #8 Skrevet 17. november 2011 Her er det helt ufraviklig regel om at hvis man ikke kan gå på skolen så kan man heller ikke være med på aktiviteter på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #9 Skrevet 17. november 2011 Syk om dagen - syk om ettermiddagen! En regel som er grei å innarbeide uansett situasjon, det hindrer store kamper senere når barna blir utspekulerte nok til å fake sykdom for å slippe skolen osv. Hvis man må holde seg inne uten venner og fritidsaktiviteter hele dagen, er det ikke noe fristende lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå