Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 frokost: ? lunch:? osv....? jeg blir gæren, aner ikke hva jeg skal spise:(
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 jepp: spis det samme som vanlig (eller noe annet) men MINDRE, det er cluet. ALtså, spiser du vanligvis to-tre brødskiver til frokost, spis en brødskive og ett eple. Ta en litt mindre middagsporsjon. Husk å drikke mye vann!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Dette spiser jeg: Frokost: 3 flatbrød med ost Lunsj: 3 flatbrød med skinke Middag: Liten porsjon av kjøtt og grønnsaker Mellommåltid: 1 grønnsak Kvelds: 2 flatbrød med skinke Masse vann..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 det der er ikke bra! mye mere frukt å grønt, og mere variert !!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Kommer an på hvilken diet du går på. Ellers så er jeg enig med 0948. Spis i litt mindre porsjoner, bruk gjerne en barnetallerken så du ikke tar mer enn nødvendig. Spis sakte så blir du fortere mett. Blir du sulten mellom måltidene så kan du jo ta et eple eller gulrot. Lykke til. PS. skriv gjerne heldags meny (frokost, lunsj, middag evt. kveldsmat så vet du hva du har fått i deg i løpet av dagen/uken.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 Det her en min heldags meny, men kan varierer litt. Ellers så er det stort sett det samme. Frokost: Har veldig lite matlyst, så det blir ett glass melk Lunsje: Kylling- eller tunfisksalat eller 2 brødskiver Middag: varier hva som står på menyen. Vann til drikke. Kveldsmat: ingen ting eller så er det frukt evt. youghurt.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 Jeg har i løpet av de siste 6 mnd. gått ned 15 kilo og dette er hva jeg spiser sånn cirka hver dag: - Frokost: To skriver grovt brød med servelat (den magre typen), leverpostei eller ost. Eller så spiser jeg en skål med branflakes. Drikker grønn-te til. - Lunsj: Knekkebrød, grovt brød, omelett eller en salat. Drikker te og appelsinjuice til. Og gjerne et eple i tillegg. - Mellommåltid: Gultot, eple, kål eller noe annet frukt eller grønt (styrer litt unna banan og spiser ikke det så ofte) - Middag: Spiser mye fisk og kylling til middag. Bruker en mindre tallerken enn det jeg gjorde før og legger opp maten slik at det er mest grønnsaker, normalt med fisk/kylling/rent kjøtt og en liten posjon med potet/ris/pasta. Saus lager jeg stort sett på vann og begrenser meg der. Drikker vann til maten. - Kvelds: Knekkebrød eller noe frukt. I helgene skeier jeg litt mer ut og spiser litt gotteri og litt fetere mat med flere kalorier (som pizza etc.). Til slutt er jeg langt mer i aktivitet enn jeg var før. Går turer, tar trappene, lar bilen stå litt oftere og slikt. Det du må tenke på er: Spise sunt, spise variert, passe på å få i deg nok frukt & grønt, benytt mest mulig råvarer, dropp halvfabrikat, drikk mye vann og beveg deg mere. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå