Gå til innhold

Dere som er sykemeldte...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere lønnen deres fra NAV eller fra arbeidsgiver?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på om de er ansatt eller om vikariater e.l. har løpt ut? Jeg mottar sykepenger fra arbeidsgiver.

Skrevet

hmm.. jeg er ansatt i vikariat som går ut 31.12.2011. Får sykepenger fra NAV OG lønn fra arbeidsgiver. Da jeg tok kontakt med NAV mente de at det var riktig at jeg skulle få fra nav, og at jeg måtte ta kontakt med arbeidsgiver/lønningskontor da det måtte ha skjedd en feil der... Men.... arb.giver stusser på dette, og mener det er de som skal betale meg..

 

I mellomtiden får jeg dobbelt lønn hver måned, og venter på utfallet av dette.. .

 

Det kan høres ut som en ønskesituasjon, men er igrunn ganske stressende... Har jo etterhvert endel penger på konto som ikke er mine...

 

HI

Skrevet

Bedriften selv kan avgjøre om de ønsker å forskuttere sykepenger eller ikke. De får jo et problem nå, når de venter på å få refundert sykepengene av NAV, og ikke vil få noe..

 

Hør med lønningskontoret igjen.

 

Det er svært viktig at du tar vare på pengene. Et krav om tilbakebetaling får du garantert, og du vil være pliktig å betale da.

Skrevet

hos oss betaler arb giver de første sykedagene og deretter får vi fra nav :) jeg jobber i privat sektor.

Skrevet

Sett de inn på høyrentekonto i mellomtiden. Da er de "utilgjengelige" for deg, men du får jo igjen litt renter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...