Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 jeg ønsker meg en slik.. Hva trenger jeg å vite?.. jeg har en emmaljunga fra før av, så det passer vel sikkert ikke på det understellet, men det er ikke så nøye.. Har heller ikke isofix i bilen.. Går det likevel? Noen som kan lære bort litt om dette?;-)))
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 Hei, jeg har Britax Vigour +3, det er bag, sports, og bilsetevogn. Vi har ikke isofix. Vil absolutt anbefale deg ei slik multivogn, ikke nødvendigvis samme merke, selv om jeg er dødsfornøyd altså Dette er ikke ei hardbruksvogn:-P
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Takk for svar Jeg er egentlig ikke ute etter en slik multivogn som du beskriver, fordi jeg allerede har emmaljunga som jeg er superfornøyd med som turvogn. Det jeg ønsker er en enkelt måte å komme meg ut og inn av bil hvis jeg skal handle, levere i bhg og slike ting... Regner med at en slik multivogn er mer kostbar enn en mer enkel en...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Hvilken bilstol har du da? Isofix har forresten ingenting å si idenne sammenheng. Men såklart, skal du ha bilstolen mye ut og inn av bilen blir det jo en del styr med festing om du ikke har base. Maxi Cosi og Besafe er de bilstolene som passer til flest vogner. Sjekk ut Titanium Breeze, 4ME Fusion og Zero2Four. Dette er reisetriller som hvertfall kan brukes med Maxi Cosi,
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Jeg er altid skeptisk til dette fenomenet her. Barna skal ha mest mulig hvile på korsrygg og hofter, de skal ikke sitte for lenge i bilstol. Så hvorfor ikke bare løfte babyen ut av setet og ned i begn? Er ikke det like lett som å hekte av hele setet også måtte feste det igjen? Barnet har det best liggende flatt og de får mest komfort. Og med mindre du har en isofix base, så vil det jo bli mer tungvinnt å ta setet inn og ut av bilen dagstøtt.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 Jeg har maxi cosi sete og har kjøpt understell som passer til det. Er supert hvis man skal korte ærend og gutten sitter godt og kan følge med rundt seg. Han er litt liten til sportsvogn enda og bagvogn kan være litt kjedelig når han ikke skal sove. Gutten min sitter aldri så lenge om gangen i sete sitt. Kun når vi skal innom på senteret eller butikken ol. ¨ Angrer ikke et sekund på at vi kjøpte det. Er flere modeller som passer til maxi cosi sitt sete, men du kan høre på barnas hus eventuelt. Jeg kjøpte mitt brukt, så husker ikke hvilken modell det er i farten.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 Hei! Vi har Emmaljunga og MaxiCosi sete. Kjøpte adapter som vi klikker på understellet, så kan vi klikke på bilsetet oppå der. betalte 500 kr for det adapteret, og må ærlig si at jeg ikke synes det har vært verdt pengene. Tror vi har brukt det 4 ganger kanskje. Når man alikevel må ut med understellet, klikke på dette adapteret og greier, så er det like kjapt å ta ut bagdelen.MEN, har vært handy de gangene han har sovnet i bilsetet, og vi ikke har villet forstyrre han ved å ta han ut av setet og over i bagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå