Gå til innhold

Gjerrig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille er 8 måneder. Jeg sorterer klær i 50, 56 og noe 62 siden hun enda bruker en del av den størrelsen. Jeg lager to hauger, en som er ting jeg vil gi vekk, en annen jeg vil beholde selv.

Er jeg gjerrig?

Det er første barnet vårt, og vi vil ha iallefall 2 til. Vi har ikke hatt god økonomi gjennom dette, så det er ingen designerklær i haugen. Vi er også de første i familien og vennekretsene våre til å få barn på iallefall 15 år, så vi har fått lite brukt hos andre. Noe har vi fått, mest ganske gammelt tøy og noe har vært vanskelig å bruke fordi det er så lite praktisk (som f.eks de skjortene som knytes på.. ligner litt på body men de har ikke underdel så de sklir opp). Det er noe av det virkelig gamle tøyet (som f.eks ting jeg brukte som baby), som jeg tar vare på i min "egen" haug, men det er også noen ting jeg så gjerne vil bruke til neste barn, eller at mitt eget barn skal få når hun blir voksen. Samtidig føler jeg at venner og familie forventer at jeg skal gi alt vekk når andre får en baby, og det føles litt urettferdig. Jeg har knapt fått noe som helst og nå skal jeg ha dårlig samvittighet fordi jeg vil beholde klær jeg har kjøpt selv? Ærsj..

Er jeg helt på jordet eller? Tok dere vare på spesielt tøy etter babyen eller gav dere bare alt vekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok vare på masse jeg å! Hvorfor skal du gi det bort når dere planlegger fler barn i fremtiden?

Jeg syns ikke du er gjerrig, men økonomisk =)

Men en på åtte mnd i størrelse 50 og 54?? =O

Skrevet

Siden dere tenker at dere skal ha flere barn så tenker jeg at det er naturlig at dere selv beholder og tar vare på klærne som skal gå videre til nestemann. Dere er IKKE gjerrige!

Jeg skal ikke ha flere barn så jeg tar vare på litt og gir bort resten. Skulle jeg hatt flere barn så ville jeg tatt vare på alt selv.

Når folk hinter eller spør så svarer dere bare: "Nei, det tar vi vare på til nestemann"

Skrevet

Hun sorterer klærne som barnet har vokst ut av;)

Skrevet

Hun bruker ikke 50 og 56, hun bruker noe av 62 og 68, så jeg sorterte alt hun har vokst ut av. ;) Lita er hun, men ikke SÅ lita. Hehe.

Litt over halvparten av klærne gikk i den ene haugen, og resten i den andre. Det er mye fine klær i haugen jeg vil gi bort om noen trenger den altså, men føler som sagt press på å måtte gi vekk alt om noen blir gravide! Som f.eks her om dagen da jeg snakket om en liten kjole jeg har da jeg utbrøt at det hadde vært litt trist om jeg ikke fikk en til liten jente som kunne gå i den. Fikk kommentaren "Neida, den kan du bare gi til våre barn du" tilbake. Jaja.

Mamma sparte jo som sagt en del til meg, vil gjerne gjøre det for jenta mi også..

Skrevet

Gjerrig fordi du tar vare på babytøy som du kan bruke igjen til kommende barn? Nei bevares, det er da vel helt vanlig.

Hvis ikke må jeg være den mest gjerrige på denne jord. Jeg har tatt vare på ALT av klær etter mine to fra str 50-80. Gutt og jente. Har bare brukt det nøytrale etter gutten opp igjen til jenta da.

Jeg er ikke ferdig med barn, så her blir det fortsatt pakket bort og tatt vare på. Jeg ser affeksjonsverdi i det meste da, og har generelt vanskelig for å kvitte meg med ting jeg har minner til. Jeg er samtidig kresen på klær og er nøye på hva jeg kjøper og kler barna mine i.

Har bare tatt bort noen få ting jeg ikke har likt å ha på de.

Gutten min begynte å arve en del klær fra han ble ett år, og det meste av disse klærne sorterer jeg ut og gir til Fretex/UFF.

Nei, ta vare på babyklærne du. Er kjekt å ha noe å ta fram igjen til kommende babyer.

Skrevet

Ikke gjerrig i det hele tatt.

Selv har jeg tatt vare på noe av tøyet etter tulla, spesiellt fine klær og første julekjole ol + at jeg har tatt vare på alt av tøyet vi hadde i str44 fordi det ikke er så lett å få tak i og at det er veldig dyrt . Kan jo hende nestemann blir like liten. Jeg har arvet masse tøy og handlet mye på salg, men hadde nok ikke gitt bort like mye om jeg hadde måttet handle inn alt selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...