Gå til innhold

Ett sett med regler for mor, og ett annet for far.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene våre våkner mellom halv sju og sju hver morgen. Vi foreldre legger oss relativt sent, og er ofte ikke helt uthvilte om morgenen. Når de kommer inn til oss er det ALLTID jeg som tar meg av dem, leker og prater.

I går hadde mistemann tullet litt på natta, og jeg spurte mannen min om ikke han kunne ta dem. "Jeg må få lov til å våkne litt, da!" Tordnet han tilbake. Hva pokker? Jeg ble pisse sur, og han sa senere på dagen at han angret på det.

Det virker som om denne fordelingen er ganske vanlig blant småbarnsforldrene her inne. Det gir seg også uttrykk i tråder som omhandler at far stikker for å hvile seg hos noen andre, blir sint og blir borte til dagen etter, o.l.. jeg er temmelig overbevist om at en mor hadde blitt anklaget for å svikte som mor om hun hadde gjort det samme.

Jeg kan forstå at det er slik i land der kvinner og menn ikke er likestilte, men hvorfor er det fremdeles slik i Norge? Det irriterer meg skikkelig!

Er det noen andre som har eksempler på at det er ett sett med regler for mor og ett annet for far?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!

Hilsen hun med mann som stakk av for " å hvile".

Samtidig har jeg også fått meg en wake up call fra dere her inne for dette kan jeg bare ikke finne meg i :) Det skal ikke være slik.

Skrevet

Jeg hadde aldri godtatt å stå opp med ungene hver dag. Da hadde jeg nok vært innlagt et eller annet sted forlengst, jeg er avsindig trøtt hver morgen og hadde nok knekt sammen dersom jeg skulle stått opp med ungene HVER dag. Vi tar annenhverdag, uansett hva.

Skrevet

Ja, mennene viser tydelig at de har ett eget sett med regler for selv selv når slike ting skjer. Jeg er glad du ikke finner deg i det mer. Men hvordan skal man gå fram for å få en slutt på det? Ungene er ikke de som burde lide for det.

Selv sa jeg at jeg var forbanna da det skjedde, og at det var bra for ham at vi hadde sex kvelden i forveien, for det kom til å bli lenge til neste gang! Det irriterer meg at jeg må ta slike midler i bruk, for det burde ikke være.

Jeg sa også at han oppførte seg akkurat som de dustemennene jeg leser om på BarniMagen, og da ble han litt snurt. :)

HI.

Skrevet

hos oss er det jeg som har mini hver morgen, for pappan begynner på jobb kl sju om morran og har 3 kvarter å kjøre så han er oppe kl 05 00.. han rekker rett og slett ikke å levere i bhg, så det gjør jeg.. merker at det hadde vært fryktelig godt å kunne ha bare seg selv å tenke på om morran før man skal på jobb, men er nå vant til det da...

jeg jobber også annenhver lørdag så er ikke mange dagene jeg får sovet ut.. han er jo også sliten i helgen fordi han er tidlig oppe i ukedagene, men vi prøver å bytte på så godt vi kan.men utifra det en skriver over her at de tar annenhver dag ellers hadde hun vært innlagt for lengst så skjønne rjeg jo hvor for jeg er sliten.. hehe, for er i seng for sent her om kvelden også og 4 åringen våkner jo gjerne engang mellom 05 og 08, svært sjelden senere enn 06.30..

Skrevet

Skjønner godt du ble irritert.

Kunne nesten stilt deg spørsmålet "er du alenemamma?"

Er man TO som har fått barn, og man LEVER sammen, skal man være TO om alt uansett.

Lykke til =)

Skrevet

Jeg tar om de våkner på natta, så står mannen opp først:) Grei fordelig:)

Skrevet

Hos oss er det ikke forskjellige regler, men er som regel meg som står opp. Jeg er den som våkner lettest så har jeg først blitt vekt får jeg sjeldent sove igjen. Men min mann blir ikke sint og sur om han må stå opp med ungene, han gjør det med glede. Men han sover skikkelig tungt så meg og ungene kan ligge lenge i senga og prate og tulle før han merker at det er unger i senga.

Har vi syke barn om natta er det han som er oppe med de som regel. Han jobber ikke dagtid, så enklere for han å være oppe med de. Han sovner når de sovner.

Skrevet

Her inne høres det stadig ut som at det finnes to sett regler, men blant folk jeg kjenner og omgås, er det heldigvis ingen umodne fedre som tror at barna er mors ansvar og de selv kan fortsette å være ungkarer med hushjelp og gratis sex.

Ikke alltid man gjør akkurat det samme, men begge tar omtrent samme ansvar fordelt over tid. Det er en selvfølge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...