Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 Til matlaging? Nei, det gjør jeg ikke. Har ikke nok kunnskap om fruktose til å forstå hvordan og når jeg kan bruke det. Jeg er også ganske fornøyd med å bruke sukker. Hvorfor bytte ut noe som ikke plager meg i første omgang?!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #3 Skrevet 16. november 2011 Bruker det noen ganger. Dels fordi det er en lavere glykemisk indeks fordi jeg sliter med litt blodsukkerfall. Ellers bruker jeg sukrin som ikke påvirker blodsukkeret overhodet. Dessuten syns jeg forresten fruktose har en "mildere" sukkersmak. Det er ikke så "hardt" i smaken. (Greier ikke forklare det annerledes). Hvorfor lurer du på det?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Jeg lurer på det fordi jeg er nødt til å redusere sukkeret i kostholdet mitt. Har hørt litt forskjellig om alternative søtningsstoffer tidligere, og det var noen som ikke var anbefalt, men husker ikke lenger HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Fruktose er jo litt bedre enn rent sukker, men sukrin er bedre i forhold til at man ikke får økt blodsukker av det. Kommer jo selvfølgelig litt an på hvorfor du må redusere sukkerinntaket da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå