Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Jeg har flere ganger vært på desperat symptomjakt mellom eggløsning og mens (som så mange andre her inne). Hva er de mest absurde symptomene du selv\ andre har tolket som tegn på graviditet (når det ikke var det)? -selv har jeg tolket lysten på alt annet enn det jeg vanligvis har lyst på som cravings. - kriblinger i beina - var en som hadde oppnevnt lesbedrøm som symptom (?) - Kvalme (sånn type 3 dpo)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 Noe av det vanskeligste er å svare når noen sier de har diffuse magesmerter, som kan ligne på mensensmerter. Og så spør de: "Er det mulig at jeg er gravid?" eller "Kan jeg være gravid??" Eller at de er litt oppblåste i kroppen. "Kan jeg være gravid??"
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #3 Skrevet 16. november 2011 "Mensen er forsinket, bør jeg ta en test?"
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 var det ikke ei i dag som rett og slett hadde mensmurringer?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 hørte også om ei som sa at "urinen luktet anderledes"
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 "Kjenner en hard klump nederst i magen, har hatt mensen og går på p-piller da.. Er jeg gravid?"
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 Jeg har ikke driti på tre dager. Gravid?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 Husker en som mente at hun kunne kjenne spark i uke 8! Hahahahah! Særlig siden ungen fortsatt bare er en peanøtt! Hun ville ikke gi seg, den skrulla.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #9 Skrevet 16. november 2011 En som hadde bekkenløsning-smerter 6 dpo, før produksjon av graviditetshormonene er kommet i gang:-)
Gjest Skrevet 16. november 2011 #10 Skrevet 16. november 2011 Kjenner alt for mange som sier det samme. Jeg bruker å argumentere skikkelig for å få de til å innse at det er LUFT, og ikke spark i fra noe som knapt er større enn ett punktum. Syns forsåvidt de som sier de kjenner "sommerfugler i magen" i uke 11-13 er ganske langt ute på vidda og jeg... Men ja, har ei venninne som fikk mensen og gikk på pilla regelmessig hver måned. Men hun kom alltid for å kjøpe billigstrimler av meg hver eneste gang hun ventet mensen. For hun ville jo ikke ha barn da !!!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #11 Skrevet 16. november 2011 Tretthet sånn ca 2 dager etter ikm. Må tisse ofte også 2 dager etter ikm Generelt alle de vanlige symptomene på graviditet bare at de kommer enten litt før eller etter ventet mens. Ei jeg kjente var overbevist om at hun var gravid fordi hun fikk mye bedre luktesans og hun skulle ha mensen om to dager. Skal kanskje legge til at etter tre uker med heftig forkjørelse så merker man jo når man får igjen luktesansen. Mine symptom på graviditet kommer ca i mors uke 6, kranglete bekken, uggen i magen og ikke minst svime av..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #12 Skrevet 16. november 2011 skal være enig i at det er mye rart av symptomer som man ikke helt kan forstå at er tilfelle. Men når det er sagt, akkurat tretthet og hyppig vannlating er et av de første tegnene man kan få, og det før ikm. Hilsen jordmor.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #13 Skrevet 16. november 2011 Noen får jo symptomer ganske så fort, men dager over forventet mens, er å ta litt i. Jeg ble innlagt i uke 6 grunnet ekstrem svangerskapskvalme. Hadde tatt av meg 6 kg, og var uttørket. Så tidlig kan symptomer komme. Gruer meg til neste gang! Men jeg hadde også ei venninne som kjente spark to dager etter hun oppdaget graviditeten. Da var hun 7 uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #14 Skrevet 16. november 2011 Kommer fremdeles ikke over hun som var hellig overbevist om at hun kunne høre fosteret gråte inni magen jeg da ...det er mange raringer som får unger. Og alle disse spm. om de skulle tatt en test, jeg mener, jeg tok en test to uker etter uteblitt mensen helt uten å spørre noen om jeg burde!! Er du i tvil, ta en test!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #15 Skrevet 16. november 2011 http://www.babyverden.no/Gravid/Uke-for-uke/7-uker/ hvordan skal denne lille tassen på 7 uker kunne sparke? man kjenner ikke tegn til spark så tidligt.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #16 Skrevet 16. november 2011 Noen litt annet, men husker jeg ble ledd av her inne fordi jeg skrev et innlegg om at fosteret pustet inne i magen på slutten av graviditeten, fordi det gikk jo ikke ann, babyen puster jo ikke inne i magen. Men det er jo tilfelle, de øver på å puste inne i magen.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #18 Skrevet 17. november 2011 Å øve på å puste er ikke d samme som å puste.... Videre skal man være litt forsiktig med å avveie alt folk sier og.. Jeg er nå gravid for 2 gang..ikke noe symptomjager..men min urin har luktet annerledes begge gang.. søtt nesten som honnicorn...Og dette er vanlig i følge min jordmor...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #19 Skrevet 17. november 2011 Tror nok symptomer kan dukke opp tidlig.... men kroppen kan vel umulig registrere at den er gravid før egget har festet seg? Så hvordan kan noen mene at trøtthet og kvalme 3 dpo er tegn på graviditet, det er jo rett og slett latterlig.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #20 Skrevet 17. november 2011 Begge gangene har jeg tatt hintet ifra kroppen min med overveldende tretthet... Og testet før forventet mens. Nå sist 3dager før, og den var klart positiv Da hadde jeg vært syyykt trøtt i iallefall 3dager.... Men til forskjell ifra mange på forum her, så testet jeg før jeg la frem noen teorier for noen...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #21 Skrevet 17. november 2011 Synes hun i " Så som i himmelen" er ganske festlig. De ligger i sengen, rett etter samleie. Og hun sier at hun er med barn.. Eller det hun sier er " Min farfar må male enda en engel på veggen" eller noe i den dur, med det hintet at hun er gravid.. 5 minutter etter samleie liksom.. Jaudå! Supersperm!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #22 Skrevet 17. november 2011 Jeg kjente "spark" i uke 13 med nr. 2. Det er jo ikke akkurat "spark", for det blir litt søkt mtp strl. Men, det er jo bevegelse man kjenner så tidlig.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #23 Skrevet 17. november 2011 symtomen gravid: "jeg kan ikke gjøre det, for jeg er gravid!"
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #24 Skrevet 17. november 2011 Syns også det er slitsomt med disse som hardnakket påstår de kjenner spark i uke 7-8-9. Når man vet at fosteret er bare noen få millimeter langt blir det for dumt. At flergangsfødende kan kjenne noe i uke 14-15 kaaan jeg kanskje gå med på. Forøvrig ble venninna mi uplanlagt gravid. Mannen hadde sterilisert seg, men det hadde "grodd seg til". De har 4 fra frør, og hun var over hodet ikke på symptomjakt. Men hun merket det kun få dager etter befruktning. Hun hadde jo da 6 påbegynte, og 4 fullførte svangerskap bak seg og kjente nok igjen ett eller annet udefinerbart. Men da snakker man jo erfaring og kanskje mer en visshet enn jakt på symptomer som kan ha betydning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå