Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Er det noen som har gode råd og tips til hvordan jeg kan få motivasjon til å sette meg ned å skrive eksamen? Sliter så utrolig..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 Begyn å skriv. Bare skriv for å komme i gang. Du må sikkert forkaste det første du har skrevet, men det løsner ofte når man først kommer seg i skrivingen.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #3 Skrevet 16. november 2011 Les oppgaven nøye - noter deg stikkord ifht hva du må ha med. Les oppgaven nøye - sjekk gjennom stikkordene dine. Les deg ev opp på et par ting Ta deg en tur ut Sett deg ned og skriv!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Kanskje ikke det rådet som høres best ut, men drikk litt! Jeg drikker gjerne en cider eller to når jeg skal begynne for å komme igang. Jeg forkaster ofte det jeg skriver da, men man kommer igang og da er det lettere å skrive senere.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Tusen takk!! Dere er bra gode!! HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 Hva har du eksamen i? For meg funker det å sette meg et annet sted enn hjemme. Jeg sliter med å flytte fokuset vekk fra alt det som burde gjøres av husarbeid o.l Noen ganger blir jeg bare sittende foran tv´n... Reis på et bibliotek, eller skolen om den ikke er for langt unna...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 bestem deg for at du skal skrive for eksempel en side (eller en halvside) før du kan gjøre NOE annet. Lukk alle internettsider annet enn de du trenger. Evt. kan du prøve pomodor-metoden, sett en timer på 25minutter, når den ringer har du fem minutter pause (da kan du gå på facebook, DIB, hva du vil) også er det en 25.minutterøkt igjen. Kilde: jeg skriver masteroppgave har skrevet 70 sider hittil.. og det har vært KJEMPEvanskelig å motivere seg/selvdisiplinere seg til tider, men man blir veldig glad når man bare får gjort noe så det er bare å tvinge seg igang
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 pomodoro-metoden mente jeg.. http://www.studenttorget.no/index.php?show=41&expand=3795,41&artikkelid=9536 15:53
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #9 Skrevet 16. november 2011 Tusen takk for gode råd!=) Jeg vil ikke avsløre hva jeg skriver, ettersom vi er bare 30 på landsbasis som gjør det samme =) Men rådene var gode og jeg skal absolutt klare det! Dette er min tredje hjemmeeksamen, så jeg har klart det før.. synes bare det er vanskeligere denne gangen.. Om det er fordi stoffe enten interisserer meg for lite eller at det ikke er noe nytt å spennende, eller om det er den private situasjonen som gjør meg ukonsentrert, vet jeg ikke... Takk uansett!=) HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #10 Skrevet 16. november 2011 artikkelen om pomodoro, var kjempe nyttig! Vil bli tatt i bruk =) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå