Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #26 Skrevet 16. november 2011 Det er bare å ta kontakt med det lokale kirkekontoret, så hjelper de deg. Det er helt gratis så lenge du gjør det i din lokale kirke. Dere behøver bare være dere to og og to vitner.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #27 Skrevet 16. november 2011 Takk for at det er noen få av dere som forstår meg! spes 14:19, 14:09 og 14:14 =)=) Det er nettopp dette med å stå på bar bakke.. Jeg er heldigvis med i huslånet, men vil ha det juridiske på plass.. så ja, vis vi kan gifte oss på tinghuset og holder det hemmelig til den dagen vi kan ha det skikkelige bryllupet, så har vi nådd målet vårt. Så.. skulle det være noe hinder for oss??? HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #28 Skrevet 16. november 2011 jaha.. så man kan gifte seg i kirka uten hele sermonien med alt???? Trodde det var umulig jeg? altså, jeg mener ikke bokstaveligtalt i kirka, men kirkelig?? for det er jo det vi vil.. HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #29 Skrevet 16. november 2011 Javisst, presten kan vie dere på prestekontoret.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #30 Skrevet 16. november 2011 Så bra!!=)=) Så nå må jeg bare tørre å ringe kirkekontoret å høre??? =) HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #31 Skrevet 16. november 2011 I liturgien for Forbønn for borgerlig inngått ekteskap http://www.lunner-kirken.net/modules.php?op=modload&name=PagEd&file=index&topic_id=15&page_id=38 ...står det: "Kjære (fullt navn nevnes) og (fullt navn nevnes), den (dato nevnes) inngikk dere ekteskap i (stedet nevnes). Dere er kommet hit til (kirken nevnes) fordi dere ønsker kirkens forbønn for deres ekteskap. Vi er samlet for å glede oss med dere og be om velsignelse over dere og hjemmet deres." ... så jeg vil tro det ikke er mulig å holde det helt hemmelig at dere er blitt gift på forhånd! Med mindre dere klarer å overtale vedkommende til å se bort fra denne teksten, eller bruke en privat "velsigner".
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #32 Skrevet 16. november 2011 Da spørs det om at jeg må "manne" meg opp for å ringe kirkekontoret å legge fram mine spørsmål for dem og høre hva de har å si..... gruer meg.. :/ hehe;) HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #33 Skrevet 16. november 2011 Godt å få motivasjon fra dere til å ringe kirkekontoret! Damen jeg snakket med var veldig hyggelig og svarte meg på de fleste spørsmål. Hun ska få en prest til å ringe meg senere. Da får vi vite om vi kan bruke hans ansatte på kontoret som vitner og når vi kan gjennomføre dette og om vi kan holde det hemmelig =) =) =) HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #34 Skrevet 16. november 2011 Venninnen min skulle gifte seg i år. Hadde skikkelig fest. Kom frem i kirken da at de allerede hadde vert gift i 1 år:-)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #35 Skrevet 16. november 2011 Hvordan reagerte dere venner og evt familie på å høre det da? HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #36 Skrevet 16. november 2011 Bare husk at dere ikke kan holde det hemmelig ifht offentlige innstanser osv da.De får vite endret sivilstatus. Men et bryllup trenger jo ikke å koste flesk heller da, hvis det kun er nærmeste familje og venner du ønsker å samle.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #37 Skrevet 16. november 2011 Mange velger å "fornye" ekteskapsløftet, så hvorfor går det ikke an å "gifte" seg og ha fest en annen gang eller år etter?? De som gifter seg i utlandet (med thai-damer feks)..gifter jo seg gjerne der, og også i Norge... Ser ikke noe problem i det!!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #38 Skrevet 16. november 2011 Problemet er normen og forventningene rundt at skal man gifte seg, skal det være på den tradisjonelle måten.. å ikke bare gifte seg slik vi kommer til å gjøre uten at noen andre enn vitner/forlovere vet det.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå