Gå til innhold

Julegave, jente 6 år.....grøss.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og innser at min strax 6 år gamle datter hat "alt"......

Fikk Brio katalogen i posten i dag, kan ikke finne noe der inne jeg "ønsker" til henne.....

Ser at ingenting der inni fenger henne.....

Kanskje my littel ponny, men det er ikke mye hun leker med de ponnyene hun har.

Hun leker ikke mye med dukke heller, og ikke med barbie.

Hva leker deres 6 år gamle jenter med, og hva ønsker de seg til jul??

Kvalmt luksusproblem lissom, når 6 åringen har alt og ikke ønsker seg noe.....

Eller, dersom jeg spør henne, ja så ønsker hun seg feks ankkurat DEN bamsen........som om hun ikke har nok bamser fra før.... Eller akkurat DEN dukka,,,,,, men jeg husker fra i fjor, hun ønsket seg sååååååå veldig en kvit katt på lekebutikken, en som mjauet, og malte og all ting, knall dyr var den. Fra og med 1 juledag har hun ikke lekt med den.......... sukk.......

Tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Resirkuler" lekene hennes: del i to-tre porsjoner og gjem unna en del av det, så kan dere bytte lekekasse om noen måneder. Da blir ting litt mer spennende igjen.

Ellers denne jula. Sats på små gaver: Malebøker, papirdukker, glansbilder, tegnesaker, klistremerker og annet "forbruksstoff". Eller kanskje hun skal få utstyr så hun kan lære seg noe nytt? Å strikke, for eksempel, eller å knyte knuter eller bygge atomkraftverk for den delen. Noe som er skapende og som ikke bare er til å leke med en kort periode. Helt avhengig av interesseområde, selvfølgelig.

Som seksåring har hun kanskje begynt å bli interessert i bøker også?

unger er ikke opptatt av prisen på det som er i gavene. Som regel er antall pakker mye mer spennede.

Skrevet

Hei :)

Jeg har begynt med resirkuleringen alt...hehe....har tatt vekk en del, gjorde det forleden dag.

Vi er jo kvalmt matrialistiske...huff...

Ja det er antall, og ikke prisen som er tingen for de her små...det er sant....

Ja, vi får se hva vi får til...takk for gode tips :)

HI

Skrevet

Datteen vår ønsker seg veldig fiolin. Kansje et instrumentpasser for deres datter også.

Sportsutstyr?

Datteren vår liker også godt å lage ting. Hun ønsker seg ordentlig snekkerting, symaskin, garn, leire som tørker og kan males ol.

Hvis datteren deres har mye leker ville jeg ikke kjøpt leker. Hva med skrivebord? nyt gulvteppe på rommet? slalomski?

Skrevet

Jenta vår er "ei rosa prinsesse" Elsker alt som har med disneyprinsessene å gjøre, har ett keybord som hun klimprer på innimellom.

Sports utstyr? Jeg kjøpte ski til henne forleden dag, som hun skal få i bursdagsgave, hun har bursdag rett før jul :)

Leire som tørker og kan males på....det hørtes spennende ut......hvordan funker det??

HI

Skrevet

Vet du, Hi, sånn er det her også og jeg synes det er grusomt.

Aner virkelig ikke hva vi skal kjøpe til henne til jul da hun så og si ikke leker med lekene sine, og har "alt" ellers (diverse akebrett, ski osv).

Nå har hun gått gjennom en katalog og plukket ut noen ting, men det er ting hun har tilsvarende av og som hun aldri leker med...

Min datter fyller 6år rett etter jul, så vi må til med bursdagsgave også, som jo er minst like vanskelig. Men tenker litt på å kjøpe en pult, slik at hun har den klar til skolestart neste år.

Skrevet

Fungerer akkurat som leiren du brukte på barneskolen, men den blir ike så solid om den ikke brennes. Om den males og lakkes tåler likevell tingene ganske mye.

Rosa prinsesse ville kansje likt et rosa sengeteppe eller nye gardiner. Kansje forheng forran senga?

Skrevet

Jenta her ønsker seg også fiolin eller gitar.

Ellers perler hun mye med vanlige perler og bindeez.

Hun elsker å turne og skal få bli med på det etter jul.

Skrevet

Pult er jo en flott "stor jente gave".

DS

PC/spill

Lydbøker

CD-spiller

Skrevet

Rimelig digitalt fotoapparat

Klokke

Klær

Smykke

Smykkeskrin av skikkelig type

Noe hun samler på? interiør til dukkehus f.eks

Spill til konsoll/pc

Brettspill

Hobbysett / håndarbeidsett

Filmer

Kinobiletter

Skrevet

Sliter med det samme!

Ikke det at hun har så mye, men hun leker ikke med noe..

Tenker at vi kjøper tryllesett.

Har tenkt tanken på å kjøpe et digitalt kamera til henne også.

(Brukt og billig..) Å ta bilder er moro!

Skrevet

Jeg vil foreslå noe dere kan gjøre sammen. De som har alt, har ofte ikke så mye tid SAMMEN med mor/far... De har ett rom stappfullt med ting, men lekelysten er forduftet. Mange av lekene man kjøper i dag, er av den art at det ikke er lett å LEKE med de... man kan trykke på en knapp så gjør leken noe, men den stimulerer ikke nødvendigvis kreativiteten til barnet. My little pony og slikt kan være gøy..dersom barnet liker å leke slike leker.

Mine tips er: bøker du kan lese sammen med henne

Det er mange gøye spill som 6-åringen kan spille sammen med de voksne...

sing-star kort

Kreative ting... slike som tegnesaker, topp-modell stasj, leire, perler,mosaik osv SOm dere kan leke dere sammen med.

hva med skøyter.. det koster ikke all verden og er kjempe gøy..

kort-stokk...

Gå forbi leketøysbutikken i hele desember... så blir hun nok glad for å få noe til jul.. (unngå også gavekalender!!!)

Utover det...slutt å skjemm bort ungen din. Ikke godt for noen av dere det.

Skrevet

Hva med en deilig morgenkåpe, tøfler, varmeflaskebamse, og noen deilige sjokoladebiter i en helt egen kopp!! Så kan dere kose dere sammen juledagmorgen?? En såpe eller to, syns småfrøkner også er gøy. Hårstasj osv. Leker får hun sikkert av mange andre, og når hun har bursdag før jul, så er det greit med noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...