Gå til innhold

Julekalender-dilemma......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er stemamma til 2 nydelige barn og har 1 barn selv(sammen med deres far).

Vårt barn er 2 år og jeg har så lyst å lage kalender til han med små ting i....

Jeg har laget kalender til stebarna mine i 4 år med pakker, men i år vet jeg ikke om vi har råd...eller for å si det slik; de forventer jo mere enn en 2 åring...men samtidig blir det jo kjempe urettferdig om bare vårt barn skal få...

hvordan ville dere gjort det?kanskje laget pakker til bare de dagene de faktisk er her?Eller?

de får pakke kalender hos besteforeldrene og hos moren deres, men jeg føler at uansett blir det urettferdig.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med at du lager en felles kalender til de?. De får åpne de dagene de er der, mens sønnen får åpne nr de ikke er der. Trenger jo ikke være dyre ting til noen av dem. Kan jo vær alt fra en "billett" til skogstur, mcdtur, svømmehalltur osv. Sokker, strikk, pynt, dill osv er jo heller ikke dyrt..

Skrevet

og hvilke ting er egentlig ok å legge i julekalnder når de er så små som 2 år...han kan enda finne på å putte ting i munnen...

Skrevet

Jeg ville gått for ditt forslag nr.2: Laget pakker til bare de dagene de faktisk er her.

La en hel kalender til fellesbarnet og så lager dere en kalender til hans barn med pakker på de dagene de er hos dere.

Dere kan også godt si til barna "i år blir det ikke så store og dyre pakker i kalenderen" og så kan dere forklare at når de er 3 barn så blir det litt mindre på hver, "men dere får jo også kaldender hos mamma. er ikke dere heldig? :-)" Eller noe slikt? For da skrur barna forventningene ned noen hakk.

Skrevet

En pakkekalender pr barn burde være nok. Jeg foreslår at du ringer moren og besteforeldrene og avtaler hvordan dere gjør det. Pakker de dagene ungene er hod dere synes jeg høres fornuftig ut.

Skrevet

Hvis de får pakkekalender fra moren sin synes jeg ikke det er urettferdig om du bare lager til toåringen. Da blir det jo like mange pakkekalendere til hvert barn!

Skrevet

Men det er kanskje litt kjipt for hans barn som da ikke får åpne kalender de dagene de er hos far. Man må ikke glemme at de er barn og for barn flest så er det å åpne kalenderen hver dag veldig viktig:)

Da må man nesten sende kalenderen med barna og det er kanskje litt tungvindt?

Skrevet

blir kalender til alle barna, men pakker bare når de er her da:)(siden de har 2 kalendere til).......

så lager jeg en til barnet vårt med pakker på alle dagene:)

det må da bli rettferdig?:)

Skrevet

Hvis det er et så stort dilemma da, hvorfor ikke bare droppe kalender? Barnet på 2 har neppe bedt om kalender, og regner med det er mest for din egen del?

Skrevet

Vettu har samme dilema her. ifjor gjorde jeg løsningen med pakker kun når barnet var her. Men alt ble ødelagt når hun kom veldig mye utenom samværet og da hadde jeg ikke gaver til hun. Drama uten like. Selvom hun hadde 4 kalendere tilsammen hos tanten, besteforeldre og mammaen sin. Den store aldersforskjellen er også en utfordring i forhold til gaver(15år og 6år). Må jo snart bestemme hva jeg skal gjøre selv. Er fristet til å bare la vær å ha noen kalender til noen. Orker ikke at noe som egentlig skal være hyggelig bare blir drama og uhygge.

Skrevet

neida ordner seg nok, får lage små gaver i år:)

vil jo ikke at han ikke skal få pga søsknene sine....for de får jo, men nå blir det slik jeg sa tidligere:)

Mest for min del?tja, jeg gleder meg til å se ansiktet hans og forventningene hans når han står opp og går til kalenderen sin:P Han har 2 bestevenner som også får kalender..så vil gjerne lage en til han også;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...