Gå til innhold

En banan inneholder 6 spiseskjeer sukker....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men banan er også en god kilde til kaluim. Nytter ikke bare å se på sukkerinnholdet, vet du, og naturlig sukker er slett ikke ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raffinert sukker, også kalt farin, man skal være forsiktig med.

 

Når det er sagt,- jeg greide og slanke med SYKT tynn ved og kutte alt av fett....Lakris, vingummi, sukkerspinn og brus drakk og spise jeg mye av....Frukt og grønnsaker spiste jeg også, men ingenting det var fettinnhold i.....Jeg er 180 høy og veide 45 kilo da jeg ble lagt inn....Da spiste jeg LITE også i tilegg.:Men ned til 55-60 kilo (fra 80) spiste jeg ok MENGDE, men null fett...

 

Så lavkarbohysteriet er ikke den eneste løsen..Det er vel kombinasjon fett/karbohydrater i et og samme måltid man bør tenke på..Proteiner OG fett eller proteiner og karbohydraer bør være hovedingrediens i måltidet..Ikke mye av både fett og sukker, men enten/eller går fint....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fruktsukker og ikke farin i bananer.. Det er mye bra i bananer, og jeg skjønner ikke at noe vil kutte ut å spise sunne ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blander man kortene.

Om man kun er interessert i vekt og lavkarbodiett så kan det stemme at en banan inneholder tilsvarende 6 ss sukker. Men druesukker og farin er ikke helt det samme. Man burde heller være opptatt av å spise sunnt enn å bare holde seg slank. Frukt og grønnt er sunnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...