Gå til innhold

Nokia N8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Nokia N8 som driver og spør om å koble til internett HELE tida. Hvordan kan jeg få den til å slutte med det?

For å motta mms må jeg godta f.eks. Ringte tele2 men de kunne ikke hjelpe meg. Gamlemobilen min tok jo imot mms uten alt det der tullet.

Og somregel, hvis jeg trykker godta så skjer det ikke en dritt...

Har lagt til spillet Angry Birds, og dem spør hele tida når jeg spiller det.

Har jeg rett og slett fått noe dritt på tlf min?

Skjønner ikke detta jeg.

Er ikke så teknisk av meg som dere skjønner... ;-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du internettet via mobilen eller det trådløse nettet du har ellers i huset?

For å motta mms, så må du være koblet til internett en liten stund for å laste ned meldingen, men det trenger ikke være sånn at den spør om det hele tiden, om du går inn på innstillinger -> programinnstillinger -> meldinger -> multimediemelding også der det står multimediehenting så skal den stå på alltid automatisk. Din står kanskje på manuell?

Prøv også å gå inn på instillinger -> tilkobling å se hva det står på det andre punktet der, det står Trådløst LAN øverst, på min så har jeg WLAN-skanning av, da søker den ikke etter nett hele tiden, kanskje din gjør det?

Skrevet

Var det ikke deg jeg svarte i stad i en annen tråd?

For det første: kobler du til wifi hjemme så slutter den å spørre om å koble til internett for da bruker den det gratis trådløse internet.

Fordi jeg tydeligvis er både mer teknisk anlagt enn deg og kan bruke google tok det meg 2 sekunder å finne svaret:

http://nokiaikon.wordpress.com/2011/01/12/disabling-wi-figprsedge3g-data-services-on-the-nokia-n8/

følg fremgangsmåten i linken over. Velger du wifi-only vil du bare kunne bruke internett når du er hjemme (eller annet sted der du har trådløst internett) dette er altså 100 % gratis og har ikke noe med mobilabonnementet ditt whatsoever å gjøre. Da vil du ikke kunne koble deg til nett når du er på farten men vil slippe ubehagelige overraskelser.

det er litt slitsomt å forklare når det virker som du ikke prøver en gang, jeg er sikker på at du kan lære deg disse tingene hvis du går inn for det.

;)

Skrevet

Vel vel vel anonym 15:47...

Skreiv en annen tråd også ja, fordi jeg ikke fikk svar i denne.

Du tror du er så jævla smart og jeg er så jævla dum.

Selvfølgelig har jeg googlet.

Janteloven er fin den!

Siden jeg ikke er totalt ubrukelig, og ingen av dine gode tips funka så ringte jeg til Nokia.

Det var rett og slett en standardinnstilling "widgeter i tilkoblet modus" som skulle være "widgeter i frakoblet modus".

har ingen som helst anelse om hva det måtte bety, men det funka i allefall.

Men takk uansett.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...