Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Har en på 3 uker som nekter å sove i sprinkelsenga si, hyler bare... Våkner også om han sovner et annet sted(i armene til mamma eller pappa) og vi flytter han over til senga etterpå. Han klarer ikke å slå seg til ro selv i det hele tatt. Noen med tips? Begyner å bli dårlig med søvn for oss foreldrene....
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 Noen barn trives ikke om de ikke er pakket inn. Prøv å legg ham i en pose, eller ha noe rundt ham (uten at det blir kvelningsfare naturligvis). Mange små trenger følelsen av å ligge i magen
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #3 Skrevet 16. november 2011 Prøv vogn bagen den er litt trangere da føler han seg kanskje tryggere
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Tror det er vanlig at små babyer ikke vil sove i sprinkelsengen. Den blir rett og slett for stor. Prøv å pakke han godt inn i et teppe, rull et teppe og legg det det rundt hodet hans. Lag plassen så liten som mulig oppi sengen. Kanskje han finner roen da. Hvis ikke det hjelper kan dere bytte ut sengen med bagendelen til vognen. Den er litt mindre, og de finner ofte roen fortere der. Vet om mange som har hatt bagen stående på rommet istedenfor sprinkelsengen i en liten periode.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Lag en liten hule til han. Rull sammen tepper og dyner, og legg det i kantene slik at senga blir mindre og lunere. Prøv å bruk dynen hans på kvelden, med at dere gnir den på dere, evt har den rundt han og dere mens han ligger i den. Han vil jo kjenne nærhet og deres lukter. Er heller ikke rart at han våkner når dere flytter han fra deres varme hender og oppi en kald seng. Ha et teppe undt han som du kan legge han på. Drt funket her.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 bagen hjelper ikke, den er prøvd..han ligger i helseteppe med dyne over. når han får komme i senga vår å ligge i armkroken vår så roer han seg.... HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 hva med å samsove? Det gikk kjempebra her. Også så koselig!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 godt å høre det er flere med samme problemet...(misforstå meg rett...) får prøve ut rådene. Tusen takk alle som har svart! Flere tips?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #10 Skrevet 16. november 2011 Gi opp og samsov for en periode Det er helt normalt at nyfødte ikke vil sove for seg selv. Om det ikke er aktuelt anbefaler jeg slyngevugge. Da får babyen den omsluttede følelsen og bevegelse som han er vandt til fra magen din.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #11 Skrevet 16. november 2011 samsover nå for å i det hele tatt å få noe søvn, problemet er at jeg ikke sover godt da...jeg ligger som en påle og får ikke slappa av...dessverre..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #12 Skrevet 16. november 2011 Min første sov hvor det skulle være uten problemer og protesterte aldri når han ble lagt ned i vogga etter amming på natta. Selvom han ikke alltid sovnet med en gang, så lå han stort sett rolig. Andremann fikk vi til å sovne i vogga på kvelden, men om natta nektet han å sovne der, så da ble han liggende i senga vår. Husker ikke hvor lenge han gjorde det, men det gikk seg hvertfall til av seg selv før han var veldig gammel. Jeg hadde fortsatt å samsove en stund til og så sett om det går seg til etterhvert. Han er jo vant til å ligge inne i magen din og ha deg i nærheten hele tiden, da er det ikke så rart at det ikke er noe gøy å ligge helt alene i en stor sprinkelseng.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #13 Skrevet 16. november 2011 Pose? Håper du ikke mener plastikkpose...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #14 Skrevet 16. november 2011 Ikke stress med å få han til å sove i sprinkelsenga. Stakkars liten. Er bare 3 uker, og verden oppleves sikkert som temmelig skummel. Kroppskontakt er viktig. Ingen fare med samsoving, så lenge dere ikke røyker eller er ekstremt overvektige.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #15 Skrevet 16. november 2011 Om samsoving ikke funker for dere, så prøv å lunke opp senga hans med ei varmeflaske før dere legger han nedi, slik at madrassen og dyna er lun og god. Bare husk å kjenne etter at det ikke er for varmt og at dere fjerner varmeflaska når dere legger han ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå