Gå til innhold

Inspirert. Hvilken julepynt setter dere fram og når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hilsen ei som gleder seg veldig til både advent, førjul, jul og romjul. Juhhuuu :)

Selv setter jeg fra juleblomst, juleduk, litt pynt, adventsstake, julenek og krans på døra første advent/1 desember.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jo begynt litt forsiktig med lys, da. Bare for å venne mannen til tanken på jul.

Lysene vil nesten umerkelig bytte farge frem mot jul, og før han vet ordet av det, er de julerøde og omgitt av nisser.... :-)

Ingen storpynting før 1. desember. Og vi tar det veldig gradvis. Han skal helst ikke gå i sjokk......

Skrevet

1.søndag i advent kommer julestjerna og julelysestaken frem. Da tenner vi stjerna og det første lyset.

1.desember kommer avdentskalenderen opp.

23.desember pynter vi til jul.

Skrevet

Skal lage et adventsfat nå i helga, med litt pynt og lilla lys. :)

Så kommer stjerna frem 1desember. Julekalender og litt smått med pynt blir nok satt frem.. Fremover mot jul dukker det nok opp mer og mer pynt og kaker. :)

Skrevet

Adventsstaken, lilla lys, stjernen i vinduet og noen lilla brikker setter jeg frem 1. søndag i advent.

1. desember kommer også julekalenderene.

Lille julaften byttes det lilla ut med rødt. Da kommer juletre, nisser, engler, krybbe, juleduker, juleblomster mm frem.

Julenek og utejuletre kommer den siste uka før jul.

Skrevet

1. søndag i advent kommer all julepynt frem.

23. desember pyntes juletreet hos foreldrene mine mens vi hører på Putti Plutti Pott. Fast tradisjon vi har hatt siden jeg var liten.

(jeg har pleid å pynte juletreet litt tidligere hos meg, siden jeg ferier jul hos foreldrene mine. Er ikke et fullkomment juletre uten pakker under, så jeg pynter det et par dag på forhånd og legger alle gavene jeg skal gi bort under treet)

Skrevet

1. søndag i advent kommer adventsstaken og julestjerna opp.

23. des. pynter vi til jul, med nisser og anet nips..

23.des. pynter vi juletreet

Skrevet

Jeg har allerede satt frem litt godt kamuflert julepynt, type lysfat med litt pynt på.

Tenker å få tak i en Vrihassel snart og få pyntet den.

Selve julelysene og annen "tydelig" pynt, tar jeg første søndag i advent.

Juletreet kommer rundt 20.des.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...