Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Var på tidlig ultralyd i uke 6, hvor alt så normalt ut- termin satt til 27 juni som og stemmer overens med mine egne syklusberegninger. Var idag på ultralyd på det lokale sykehuset pga helseproblemer, og da fikk jeg beskjed om jeg bare var 6/7 uker på vei, noe som da setter meg tilbake med 2 uker! Dette får jeg bare ikke til å stemme, for da har jeg både fått positive grav test og sett hjertet banke på første tidlige Ul før det var teknisk mulig? Legen idag mente at det isåfall må være et stort vekstavvik, da fosteret er halvparten så stort som det skal være i uke 9. Har noen opplevd dette før på et så tidlig stadium? Eller bør jeg belage meg på at det er noe galt med fosteret? Har 2 friske barn fra før av og har aldri opplevd noe lignende, og håper nå at det er legen idag som har bomma litt på målingen sin.. Hilsen fortvilet..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 var det samme legen du var hos begge gangene? så tidlig er det veeeeeeeldig lite som skal til før det blir avvik... jeg opplevde at de fant avvik i uke 20, spm de mente hadde startet i uke 15.. babyen var liten ved termin, men har det bra nå. hun hadde hjertefeil.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 De lærde strides om det er mulig for et foster å gå i dvale eller ikke. Det er noen som mener det kan det i opptil to uker, altså det utvikler deg ikke i to uker også fortsetter plutselig utviklingen. Siden det er mange som opplever det samme som deg mener noen det er mulig, mens andre mener det bare er feilmålinger på ul. Jeg vet ikke, men om det er noen trøst er du ikke den første som opplever dette... http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=323312 http://www.doktoronline.no/qa/forum/26/qa4170241.html
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 Ikke for å være negativ.. Jeg fikk blødninger og "maste" meg til UL.. Utiffra mens var jeg 9 uker på vei... På Ul lurte legen på om jeg var sikert på det, fordi det såg ut som jeg bare var 7 uker på vei. Jeg mistet, selv om vi så "fosteret" på UL. Jeg mistet dagen etterpå.. Var på ny UL 5 dager etterpå, og spurte da om det at det så ut som jeg var bare 7 uker på vei, var et "dårlig" tegn, og det sa legen da... Selv om hun ikke sa det på den første UL, der det forsatt var tegn til liv.. Men lykke til, det kan være som hun ene sier, en annen lege som tok UL nr 2?? Lykke til iallefall!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 da ville jeg prøvd å få time hos den første legen igjen.. jeg opplevde stor forskjell på målingene på min baby hos forskjellige leger..... og som jeg sa, når det er så små fostere skal det ingenting til før det blir feil måling...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå