Gå til innhold

"Tante"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del halvvenninner som driver å kaller seg tante til ungen min.

"Komme til tante" osv.Dette syns jeg ikke noe om, men syns det er vanskelig å si noe.

Jeg kommer fra en stor familie, og han trenger virkelig ikke flere som kaller seg tante. Pluss at jeg uansett hadde syntes det var litt rart.

Mulig jeg er litt sær, men jeg liker det altså ikke, men syns det er vanskelig å si noe egentlig. Mulig jeg bare må "kvinne meg opp".

Har prøvd meg på kommentarer som:

- Nei, stakkars unge - han har så mange tanter fra før å hlde styr på o.l

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt teit av venninene dine å selvutnevne seg som tanter da... :P

Selv gjør jeg aldri det, men har en vennine som kaller oss tante til sin sønn, og da er det greit nok :)

Her er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre, tror ikke venner blir tanter og onkler nei..har 5søsken selv, så det blir da nok av dem ;)

På en annen side så får man velge hvilke kamper man vil kjempe... Venninene dine er sikker bare kjempe stolte av ungen din! ;) Hva med å kalle de "venne-tanter" eller lign?! Nei jeg vet ikke hva du burde gjøre jeg...Fare for at noen blir såre her uansett...

Lykke til :)

Skrevet

Også halvvenniner da. Kunne nesten skjønt det hvis det var bestevenninen. Nei her i huset er det nok tanter og onkler med søsknene mine og deres partnere.

Bestevenninen min har en mormor som driver å kaller meg tante til guungen min, men jeg og bestevenninen min bare ignorere det. Gumor er jo i mine øyne litt mer av en ærestittel da barnets foreldre da velger en person de kommer til å a kontakt med i all overskuelig framtid,

Skrevet

Stakkars deg for problemer du har.

Nei, man får velge sine venner med omhu!

Skrevet

liker du det ikke så sier du ifra! man oppnår ikke noe ved å syte her, bare ved å gå til kilden og ordne opp.

når svigermor begynt eå kalle alle menn for onkel og alle damer for tante til min lille, så satte jeg foten raskt og sa i fra.

Man oppnår svært lite her i verden ved å bare jatte med, spesielt på ting du ikke liker

Skrevet

Sant nok 10:50. Ordet halvvenner er kanskje ikke helt riktig valgt, et par av disse er kollegaer faktisk...

Og da blior det liksom så vanskelig syns jeg. Å si noe.

Jeg bor ikke der jeg har vokst opp, og disse kommer fra omtrent samme sted som meg. Derfor syns de vel de har litt mer tilknytning til ungen vil jeg tro. Men for min del blir det veldig rart.

En av min beste venner kalte seg også tante til ham, dvs hun laget et fint album og inni der skreiv hun noen fine ord til gutten min og skreiv " Hilsen tante Anne" Heh, nå har hun fått barn og jeg holder på å lage album til henne... Men jeg kommer ikke til å skrive meg inn som noen tante. Håper hun ikke blir lei seg for det. Det er bare ikke naturlig for meg!

10:43 - så siden jeg ikke har "skikkelige" problemer så har jeg ikke lov til å spørre her da eller? Må da være godt å gi svar på noe som faktisk kan løses. Og jeg trengte råd, derfor spurte jeg.

HI

Skrevet

Jeg har forresten 5 søsken(2 stesøsken, men vi sier tanke og onkel til dem også selfølgelig), og gubben har 4 søsken. Og flere av disse er jo gift/samboer så det blir mer enn nok tanter og onkler å holde styr på!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...