Gå til innhold

ABC-klinikken på Ullevål


klarforèn

Anbefalte innlegg

Jeg har fått plass på ABC-klinikken på Ullevål og må innrømme jeg er litt spent. Hører mye positivt om god oppfølging, men er jo litt skummelt å "velge bort" epidural (selv om jeg vet muligheten fremdeles er tilstede). Aner jo ikke hva jeg går til ettersom dette er nummer èn. Andre som har erfaring med eller har søkt plass på ABC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Jeg fødte på ABC Aker for snart 8 år siden.

Det var en fantastisk opplevelse, med meget god oppfølging av samme jordmor ved hver eneste kontroll.

Jeg følte aldri under fødselen at jeg angret meg på at jeg var der, jeg ble meget godt ivaretatt og mannen min kan heller ikke få rost de nok.

Det var fantastisk med eget rom og mulighet for og smøre/hente mat selv i barsel dagene vi var der etterpå :)

 

Masse lykke til, jeg tror du vil bli meget fornøyd!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sendt søknad til ABC-klinikken, men tviler på at vi får plass siden vi hadde en MA og blæremola i fjor, det står jo påpekt at tidligere fødsler og svangerskap skal ha vært normale.

Noen med erfaring rundt dette??

Alle (lege, gynekolog, jordmor) sier at det er svært liten sjanse for at samme person får dette to ganger, så vi prøver oss. Vil svært gjerne til ABC-klinikken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det bare hadde noe med hvordan en evt forrige fødsel var. Vi får krysse fingrene for at du også får plass ;) (Jeg fikk ikke svar per brev før etter 4 uker så jeg ville ringt å hørt om jeg var deg- det gjorde jeg og de kunne bekrefte både plass og ul dato).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, glad for å høre så mye fint om ABC-klinikken, for jeg har nemlig fått plass. Kjempeglad for dette! Under min forgje fødsel fødte jeg på Rikshopitalets eneste alternative føderom, og det var en flott og trygg opplevelse. Rommet var hjemmekoselig innredet med ikea møbler, sengeteppe, radio, dempet belysning osv, og dte var en stort badekar midt i rommet. Fikk akupunktur for å dempe smerter, sette i gang flere rier, og det fungerte veldig godt. Kjenner jeg gleder meg(!). Jeg har nok glemt det verste med å føde.... he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra!! Tok kontakt med ABC klinikken på mail og vi har også fått plass der!!! Veldig fornøyd og glad akkurat nå!!!

Håper bare jeg er tøff nok :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man være bosatt i Oslo og omegn hvis man skal være kvalifisert til plass der?

Jeg har absolutt ikke lyst til å føde i Fredrikstad med tanke på hvordan jeg ble behandlet sist. Jeg bor i indre Østfold så det er ikke mange minuttene forskjell i kjøretid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da MissDawn. Klart vi er tøffe nok!

 

Har første time med jordmor på ABC nå på fredag og jeg gleder meg til å se hvordan det er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du termin, klarforen?

Jeg har ikke fått time før i midten av februar, og har termin 19.06.

Synes kanskje det var litt sent, men jeg tenkte å ta en kontroll hos legen før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin (ut fra legens beregning) 25. men er nok noen dager senere tror jeg. Jeg var først hos legen min, men hun var håpløs. Hun er flink til resepter og sånt, men hun virker litt fjern av og til. Spurte ikke om noe, bare fylte ut navnet mitt på graviskortet og sendte meg til labben. Labben kunne derimot ikke ta noen prøver da det var for tidlig. Da jeg fortalte det til ABC da jeg ringte for å høre om jeg hadde fått plass, sa de jeg kunne komme dit i uke 10. Det tok jeg gladelig imot. Hadde egentlig time der 28.12 og har UL 23.1.

 

Var der i dag og det var kjempefint. Fikk omvisning på klinikken (fint å ha med mannen. han var ikke med til legen). tok alle prøver, hun kjente på livmoren og fordi jeg er 11 uker i morgen prøvde hun å høre hjertelyden, noe hun mente hun fikk et lite "treff" på :) Møtte de andre som jobbet der, og jordmoren tok seg over en time til å snakke med oss, komme med info, tips til litteratur etc. Kjempefornøyd. Er egentlig en ganske avslappet person når det kommer til helse og ikke vant med helsepersonell som tar seg så god tid. Nå som jeg er gravid merket jeg at dette var veldig fint. Er glad for at vi valgte ABC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp Klarforén!

Når du fikk brev i posten om at du hadde fått plass ved ABC-klinikken, hva sto det i brevet da?

Jeg fikk brev i posten i dag og der står det: Du har fått fødeplass og er velkommen til undersøkelse hos jordmor ved Fødeavdelingen, Oslo u-sykehus, Ullevål. ABC klinikken er ikke nevnt i det hele tatt.

Da jeg sendte mail til de, sa de jo at jeg hadde fått plass. Er allerede innstilt på det, vil ikke på vanlig fødeavdeling nå :P

 

Vær så snill å si at ditt brev sa det samme!!!

PS! VI har jo termin nesten samme dag, jeg har 26. i følge egne beregninger, men 23. i følge gynekolog ved sist ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, i dag fikk jeg brevet om at jeg hadde fått plass ved ABC, så da stemte det likevel. Fikk også time nå i desember. Det er jo helt supert å få komme dit nå allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut, klarforen. Nå er det slik at jeg var på ultrelyd på fredag, og ble satt tilbake en måned, til å være i uke 9 i stedetfor uke 13... Så sånn sett var det like greit å ikke ha time før i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra MissDawn. Blir veldig spennende. Syns det var veldig fint å få komme og se. Husk å ta med mann. Min syns det var ok å få være med å se. Og de tar jo bare blodprøver og kjenner litt på magen denne gangen så det er ikke så veldig privat (om du ikke deler sånt med ham). Kanskje vi ender opp på rom ved siden av hverandre?

 

Flaks i "uflaks" baby-jente ;) Blir spennende å følge med videre da. Har du termin i juli da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks i uflaks er riktig uttrykk å bruke :-)

Har termin i juli, ja, så jeg flytter egentlig ut herfra da :-P

Men vi "sees" sikkert på trimesterforumene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...