Gå til innhold

Har du tips og råd mot dårlig ånde? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bruker tanntråd, pusser tenner godt morgen og kveld og skyller med collgate munnskyll..... men føler jeg har dårlig ånde for det ;.-(

Har ikke mageproblemer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være noe du spiser. Prøv å tenk litt etter hva du har spist de dagene det er ille...

Skrevet

Kan du ha noe tannstein? kanskje det kunne hjelpe med en full munnrens hos tannpleier?

Skrevet

Slanker du deg/ eller spiser lite kan du få dårlig ånde. Matrester og propper i mandlene kan lukte ille. Du kan ha magesår uten å være veldig plaget, det kan forårsake dårlig ånde.

SB 12 er veldig effektivt, du får det i tyggegummi også. Zinkoral er sugetabiletter, zink binder svovelgasser som lukter vondt. Suge inntil 3 tabiletter pr dag kan hjelpe. Kjøpes på apoteket.

Skrevet

- ta sink-tilskudd

- kjøp munnskyll mot dårlig ånde som de har på apoteket (husker ikke hva den heter, men mye dyrere enn colgate munnskyll, men FUNKER faktisk)

- kjøp tungeskrape og skrap fra helt bakerst på tunga minst én gang om dagen. gjør dette før du skyller munnen. Belegg på tunga er det som skaper dårlig ånde

- kjøp gjerne også den tyggisen de har mot dårlig ånde på apoteket. Koster 59 for en 10-pakk men du kan jo ta en sjelden gang før et jobbintervju for eksempel eller andre ganger det er ekstra viktig...

- ha med deg en tyggispakke (Extra eller hvilken du liker best, gjerne mintesmak) og tygg etter du har spist osv.

Lykke til!

Skrevet

SB 12 var det munnskyllet het ja! ser noen skrev det over her :)

hilsen 10:15

Skrevet

Puss tunga! Hvitt belegg lukter grusomt. Jeg føler meg ikke ren i munnen ved å bare pusse tenner. Må pusse tunga også. Jeg syns det er direkte kvalmt med folk som har belegg på tunga. Og dem er det faktisk en del av.

Og sb12 er veldig effektivt. Det beste er tyggegummien. Den holder dårlig ånde borte også etter man har spyttet den ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...