Gå til innhold

Hva er fantomspark egentlig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tuller ikke, det er 11 mnd siden jeg fødte, og nå er det sinsykt mye fantomspark i magen. Det er soppas så at jeg faktisk lå og så det på utsiden av magen i går kveld, og jeg hadde ikke noe luft i magen heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tarmbevegelser og leamus som alle har, hele livet. Men når kvinner har gått gravide og har opplevd hvordan en baby sparker, vil hjernen koble det opp mot hverandre og man får opplevelsen av at det er virkelige spark. Jeg kjenner det av og til, 9 år etter fødsel. Men jeg vet jo at det ikke er spark, det bare minner om hvordan det var når jeg gikk gravid. Det oppleves sterkere i tiden rett etter fødel (innen ett år eller to), så kobler hjernen mer og mer av.

Skrevet

Syns det er skikkelig ubehagelig. Ekte babyspark var jo såklart ikke det, men da man vet det ikke er noen baby er det veldig irriterende. Men godt jeg bare opplever det i små perioder. hi

Skrevet

jeg kjenner det også.. det er litt ekelt ja.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...