Gå til innhold

Damer... er jeg helt umulig og urimelig her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og far til barnet er ikke sammen, men vi er gode venner og ting er bra.. det er min helg med barnet nå, men pappan ringte å spurte om han kunne ha barnet med i en bursdag på lørdag, dette er til barnet til en av hans kolleger. Jeg sa ja, for det er jo hyggelig for barnet.

Da sier far at JEG skal kjøpe gave som barnet kan ta med seg når h*n skal komme, fordi han betaler bidrag.

Jeg sier at det gjør jeg bare ikke, jeg kjøper jo gaver hver gang det er bursdag i bhg osv... og hvis h*n skal i bursdag til noen på "min" side.

For meg blir dette en prinsipp sak, jeg føler ikke at det er noe jeg skal, skal han ta med seg barnet i bursdag, så får hans elv kjøpe gave til bursdagsbarnet.

Tar jeg feil her? (han mener i aller høyeste grad at jeg gjør det)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns at han skal betale for gaven. Og jeg fatter ikke at noen menn kan synke så dypt at de kan be sin x om penger til gave, spes når det er bursdager som ikke har noe med deg å gjøre, for å si det slikt.

Min x hadde aldri bedt om det.

Syns ikke du er urimelig!

Skrevet

Han kjøper selvsagt gave! Herregud..du er ikke urimelig!

Skrevet

Du betale? nei nei nei og atter nei.

Skrevet

Må du kjøpe maten som barnet ditt spiser når h*n er hos faren også da, ettersom han betaler bidrag?

Skrevet

Haha, selvfølgelig skal ikke DU kjøpe gave for at HAN vil ha med seg barnet i bursdag, det er jo helt latterlig!

Skrevet

Tipper han ikke orker tanken på å bruke tid på å finne en gave til ungen det gjelder.. Så prøver han å legge det på deg i.o.m at han betaler bidrag. Det er jo uansett ikke rare summen det er snakk om til en barnegave.

Så nei, du er ikke urimelig. Men gi ham gjerne et forslag til hva han kan kjøpe, -og hvor-, så ordner det seg nok:)

Skrevet

Han er urimelig. Det er selvsagt han som skal betale for gaven. Han betaler bidrag, javel. Det betyr da ikke at ikke du har utgifter til barnet! Blir så matt av fedre som tror at det at de betaler bidrag er ensbetydende med at de forsørger barnet alene.

Skrevet

Nei! kan jo ikke være helt "fem fem" visst han mener dette??

Skrevet

Det kommer litt ann på hvor gammelt barnet er. Om barnet er så stort at det er natulig at det kjøper gver av egne penger, eventuelt av egne lommepenger, vil det være narturlig at du hjelper til å ordne dette, men om barnet er mindre er det mer naturlig at barnet gir en gave sammen med far som han ordner.

Skrevet

Hallooo, han gir deg jo penger for å ta deg av barnet.

Det er din jobb og skaffe gave som skal gies

Skrevet

Han er urimelig.

Det er hans kollegaer og barnet ville ikke ha tatt turen dit om det ikke var for barnets far.

Skrevet

For en gnier av en eks du har! Selvsagt må han selv kjøpe gave. Han betaler da selv for utgifter han har med barnet når han har samvær ellers, eller sender du med bidragspenger i retur hver gang barnet skal til far...?!

Skrevet

Hjelpe meg, du skal helt klart ikke kjøpe gave. Du har ingen relasjon til bursdagsbarnet, og slike utgifter har da ingenting med bidraget å gjøre. Skal du betale for bensin på bilen hans hver gang han er ute og kjører med barnet, liksom? Så lenge barnet er med på kjøreturen, så omfattes det vel av bidraget det også.... :-D

Skrevet

Takk! Godt å vite at jeg ikke er helt på jordet, slik som han mener..

Jeg har sagt at jeg ikke betaler for gaven og at om det skal være sånn, så dropper vi hele bursdagen! Enkelt og greit..

Og.. jeg har kommet med forslag til hva han kan kjøpe, barnet er forresten bare 4 år, så har ikke egen ukelønn. (dessuten syntes ikke jeg at gaver til bursdager osv skal gå av ukepenger før de er ganske store, altså tenårene.. )

HI

Skrevet

Synes ikke du skal betale for gave. Far får fratrekk i barnebidraget for de dagene han har barnet. Dvs det går med til å dekke utgifter for barnet de dagene barnet er hos han. Vis far selv ønsker å ha barnet utenom avtalt samvær for å gjøre en aktivitet som koster penger(dvs i dette tilfellet dra i en bursdag som barnet skal ha med en gave) er det fars ansvar å kjøpe bursdagsgave.

Det er like dumt som om han skulle ringt deg å spurt om han kunne hatt barnet i badeland en lørdag men at du måtte sende med penger til inngangsbillett og penger til mat etterpå. Dette blir for dumt.

Hvis barnet her i gården skal i en bursdag i fars helg(til en i klassen f.eks) så ordner JEG med gave. Men skal barnet i en bursdag til en person far kjenner og som jeg ikke har noe relasjon til, så ordner far med gave.

Skrevet

Nei , vet du hva! Du er IKKE urimelig, det er det nå jammen han som er! HAN vil ta barnet med i bursdag, da får HAN ordne gave!

Skrevet

Nei, nei, nei... du skal da ikke betale for gaven til hans kollegas barn. Sånn har det aldri funket her i huset.

Dersom mitt barn skulle i bursdag når han var hos pappa så ordnet pappa med gaven, eneste unntakene var dersom dette var barn av venner av meg eller nye mannen min. Da sendte jeg med gaven men det er fordi de barna fikk en dyrere gave enn det andre barn fra barnehagen/skolen gjorde.

Skrevet

At dette virker okay i hans hode sier mye om han... Herlighet, for en idiot! Haha

Skrevet

Nei det gjør du ikke! Skal han ta med barnet i bursdag så får han også ordne gave.

Han er direkte frekk!

Skrevet

han gir penger for mat/klær/drikke/strøm/hus/vaskemidler osv. Slik at kostnaden ved å ha barn blir delt. Når barna skal ha penger til litt mer valgfrie aktiviteter.. (altså ikke absolutte nødvendigheter) da er det den parten som tar med seg barnet på disse som må betale for de. Altså barnebursdager er en av disse. Hi må antagelig betale for alle gavene i barnehage/skole-bursdager...så når BF tar de med på slikt, så må han nok betale dette selv. Bidrag er ikke så svimlende høye, så HI står ikke for alle utgifter, selv om bf betaler barnebidrag....

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne vise ham dette :P

Takk for alle svar ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...