Gå til innhold

Oj, har solgt bilstolen vår - men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Solgte vår fremovervendte bilstol som er godkjent fra 9-18 kg nå nylig.

I anonnsen var det alt av info, bilder etc og de er helt skadefri og lite brukt.

Jeg fikk mld fra de som kjøpte den og avtalte at de skulle hente den hos oss. Da de kom var det bare sambo som var hjemme, men de var fornøyde med stolen og tok den med seg.

Men så spurte min kjære i ettertid hvor mange kg den stolen gikk fra, og at stolen skulle de bruke til en baby som ikke var født enda ! Altså en helt nyfødt baby i en fremovervendt stol fra 9 kg !!! Det er jo ikke lov og langt mindre trygt. (min kjære vet ikke fram og tilbake på noe barneutstyr, så han tenkte ikke på det da)

Har ikke navn og tlf til de som kjøpe den, for jeg har i mellomtiden byttet telefonen min på grunn av vannskade.

Håper bare de finner ut at dette ikke er så lurt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da strengt tatt ikke din jobb å kontrollere hvordan de bruker et produkt de har kjøpt av deg!

De finner helt sikker tut av det!

Skrevet

Klar over det - men hva om de ikke vet bedre da ?

Og kræsjer ?

Skrevet

i og med at mannen din virker litt fjern (sorry uttrykket :) ) så kanskje han misforsto alderen til brukeren av stolen også..?

Skrevet

Kan jo være at de tenker fremover og kjøper sete til fremtiden allerede nå?

Skrevet

Kan jo håpe det.

Ja, på det området er han helt fjern. Men det er nok fordi han ikke ar hatt behov eller interesse for å sette seg inn i noe som har med barneutstyr å gjøre. Det har jeg gjort, fordi det interessrer med.

Det viktigste for han er at det er funksjonelt og sikkert.

På samme måte er jeg helt fjern når det kommer til datating og tekninske inretninger. Greit å utfylle hverandre :-)

Skrevet

Det kan hende, men de hadde visst gitt uttrykk for at setet var til babyen i magen. (damen var høygravid)

I om med at de hadde fått all informasjon, og kun skulle hente setet - tenkte han ikke på det før etterpå....

Skrevet

Det kan tenkes at din mann har misforstått og at det nye setet skal brukes til storebror/storesøster og at den nye babyen skal overta setet de hadde fra før.

Uansett så er det ikke din sak eller ditt problem.

Skrevet

"Uansett så er det ikke din sak eller ditt problem"

Hva er det for et svar? Er det så gale at hi bryr seg? Jeg synes det er flott med folk som tenker på andre på den måten! Og vi bryr oss alt for lite om (hver)andre for tiden...

Men jeg håper at anonym 22.16 har rett, og at det var til et eldre søsken setet skulle brukes til:) Eller at de i ettertid har funnet ut av det, og ikke bruker et sete som er 9 - 18kg til en baby

Skrevet

Flott at du bryr deg! vet du ikke NOE om de, så du kan få tak i dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...