Gå til innhold

Spørsmål om ammeinnlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangsfødende med et litt dumt spørsmål kanskje, men spør allikevel...:)

Skal ha barn i desember, og ser mange på denne tiden anbefaler ull-ammeinnlegg. Har dere bare dette ene ammeinnlegget i da, eller har dere et engangs-ammeinnlegg i tillegg? Og hvis dere bare bruker ull-ammeinnlegg, hvor mange ganger om dagen ca bytter dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min erfaring lekker det rett gjennom ullinnleggene, så jeg bruker engangs innerst og ull utenpå.

Skrevet

Ja det var det jeg og tenkte det kanskje vil gjøre, takk for svar :)

HI

Skrevet

Jeg har aldri skjønt poenget med ull på puppene (har ingen tro på at det forebygger brystbetennelse ettersom det uansett må bakterier til og hovedpoenget for å forebygge sykdom og betennelse generelt er å være varm på hele kroppen) og dessuten er det ekkelt med innlegg av ull som liksom skal samle opp melk. Tenker at man ikke kan vaske ull på sterk nok varme til at det blir ordentlig rent. Dessuten ser jeg ikke noe poeng i å ha ammeinnlegg for noen annen grunn enn at man lekker melk og da vil det uansett bare lekke gjennom noen av ull.

Jeg har brukt medela fra apoteket eller chicco som bla barnas hus har, de har vært de eneste som har fungert for meg som har lekket mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...