Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Var på 2 -års kontroll med datteren min i dag. Hun er 2 år og 3 mnd. Innimellom alt annet HS spurte om, så kom det er spørsmål om hvordan helsen hennes er. Jeg svarte, som sant er, at den er god. Forklarte at sist hun var skikkelig syk, var romjulen i fjor, og før det oktober eller noe sånt. Hun begynte i bhg i august i fjor, og var da syk en 3-4 runder på rappen, og så gav det seg. Så fra slutten av oktober i fjor og til nå, har hun bare vært skikkelig syk en gang. Med skikkelig syk tenker jeg da på type omgangssyke, noe som gir feber el. Altså grunner for å holde barnet hjemme. Hun har jo vært litt småforkjølt noen ganger, men ikke mer enn det. HS sa at hun aldri hadde hørt om et så lite barn som var så lite syk. Ble litt overrasket over den kommentaren. Har flere barn, og de er også veldig sjeldent syk, så for meg er jo dette normalen. Men er det virkelig uvanlig at hun er så lite syk?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Aner ikke, tror det er veldig individuellt. Min sønn på 5 år har ikke vært hjemme fra barnehagen på over 2 år ihvertfall pga sykdom. Jeg husker ærlig talt ikke hva eller når han var syk sist.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Eldstedatteren min har ikke vært syk på 1 år akkurat, og har ikke vært hjemme fra barnehagen grunnet sykdom siden den gang. Er nok veldig individuellt. Noen barn er syke ofte, andre veldig sjeldne. Er ikke det bare bra det. jeg synes det er veldig greit, begge mine barn er sjelden syke:) Og ikke har de mye ulltøy heller:P
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Ja, det er slik det er med de store barna våres også. Har en på 7 år, og tror sist han var syk var for litt over 2 år siden, men det var i en helg, så han måtte ikke være hjemme. Vi har 15 hjemme med sykt barn-dager hver (4 barn), men bruker sjeldent mer enn 2-3 tilsammen... HI
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 Ikke uvanlig lite i min bok, i hvert fall. Storebror hadde også 3-4 runder med sykdom da han begynte i bhg, og etter det har han omtrent ikke vært syk. En forkjølelse nå og da. Lillebror har vært enda mindre syk, han var syk på julaften i fjor og det er vel omtrent det... Jeg er storfornøyd med det, sterke og friske gutter :-) Skal sies at jeg har heller aldri vært syk i hele mitt liv. mannen er mer puslete...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 Datteren vår er 5år, og begynte i barnehage da hun var 1.5år. Var ikke syk før det, og folk sa det kom når hun begynte i barnehagen. Vi venter enda for å si det slik.. hun fikk tilslutt vannkopper, som gjorde at hun måtte være hjemme fra barnehagen. Dette fikk hun etter et besøk til noen venner hvis sønn nettopp hadde fått det. Før det hadde det gått 3 omganger med dette på avdelingen, uten at hun hadde fått det. Hun har hatt forholdsvis mye ørebetennelse, men hun klager aldri over at det er vondt. Vi oppdager det hvis vi kommer borti et punkt på øret - da sier hun "au" - da drypper vi litt varm olje i øret noen dager, så er det vekke. Så jenta vår er vel det man kan kalle uvanlig lite syk... men aldri fått noen kommentarer på det fra noen :-)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 Slik var det med jenta mi også. Veldig lite syk - men forrige uke ble hun det altså - for første gang på snart et år. Hun har akkurat blitt 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå