Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Min sønn klarer ikke å konsentrere seg på skolen. Han må ha en lærer sittende ved siden av seg i klassen for at han skal få gjort noe skolearbeid. Ellers gjør han som han vil i klasserommet, går rundt og legger seg på gulvet osv. Hjemme kan han konsentrere seg fint, bygger Lego og leker.. Vi samarbeider med skolen, men jeg lurer på hva som kan gjøres? Han blir jo oppfattet som en veldig vanskelig elev som ikke hører etter, men jeg lurer på om han ikke klarer å konsentrere seg når det er mange andre elever rundt han. De er en stor klasse med mye uro. Er det noen her som har noe erfaring med dette?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Konsentrerer han seg med leksene hjemme, eller bare legobygging, eller andre morsomme ting?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Han er ikke så flink til å konsentrere seg om leksene nei.. Er så frustrert over alt sammen!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Ikke godt å i hva detkan være , men kontakt PPT. Snakk med skolen om dette, kanskje de kan sende melding til PPT. De kan gjøre observasjoner m.m. og de er behjelpelige med å finne ut hva dere og skolen kan gjøre videre, veiledning m.m Noe annet du kan gjøre er å gi kosttilskudd, enten Eye q, eller Efalex. Disse har jeg ikke prøvd, men kjenner andre som har positiv erfaring med de.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 Takk for svar! Vi er i samarbeid med skolen og noe familiekontor (usikker på hva de heter) og får hjelp fra de men ting tar så tid. Det har vært så mye med ham iløpet av tiden han har gått på skolen at jeg er helt utslitt. Eye q får han allerede og det har god effekt:-)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 Tipper han ikke føler han mestrer skolearbeidet, og agerer fordi han blir frustrert. Dere må nok jobbe systematisk med leksene framover - lage til et belønningssystem - gjøre lekser morsomme, slik han mestrer det de andre klarer. Det blir verre med åra om dere ikke jobber med det nå..
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 Han har aldri hatt problemer med skolearbeidet og skårer høyt på alle testene. Er vel egentlig det som er så rart. Han går forresten i tredje klasse. Leksene hjemme er vi veldig nøye med. Problemet er vel heller at han ikke vil gjøre leksene når han er hjemme og da bruker han mer tid på å protestere i mot leksene enn det han hadde brukt om han bare gjorde de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå