Gå til innhold

sykepenger/foreldrepenger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei! Håper noen har tid til å svare meg. Har ringt nav idag,men hun sjønte ikke hva jeg mente. Jeg er 18 uker på vei,og har fått bekkenløsning, jeg får ikke sove på nettene, å idag har jeg nesten ikke greid å gå. Jeg må vel ty til sykemelding. Men her kommer problemet, jeg jobber så mye jeg kan nå, så jeg sparer opp foreldrepenger.har jobbet 80-100 prosent siden i sommer. Lønningene har vært mellom 10000-15000 pr mnd. Jeg er ringevikar,men den snille sjefen min har prioritert meg nå som jeg trenger vakter. Hva vil da skje når jeg sykemelder meg?og hva med foreldrepengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil ikke få noe i de første 16 dagene som er arbeidsgiverperioden, men etter det får du sykepengene direkte fra NAV.

De teller på lik linje som arbeidsinntekt i forhold til foreldrepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du tjener forskjellig fra måned til måned vil du få et gjennomsnitt av lønnen din i sykepenger. Det er arbeidsgiveren din som sender disse opplysningene til nav, så om han sender inn gjennomsnittslønnen din fra i sommer og til nå som sykepengegrunnlag er det det du får i sykepenger fra nav.

 

Sykepengene gjelder som grunnlag til foreldrepenger på lik linje som lønn, så det du får i sykepenger blir grunnlaget du beregner foreldrepenger fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...