Gå til innhold

Astma, 14 mnd. Dere med erfaring, please råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter med infeksjons-utløst astma på datter 14 mnd. Hun blir tett og hoster veldig i forbindelse med forkjølelser, holder på i 3-4 uker etter hver runde snørr, dvs at det egentlig går i ett. Rekker sjelden trappe henne ned på Flutide som hun får morgen og kveld, og må bruke Ventolin hver natt nå. Går jevnlig til lege og fikk nettopp økt "hviledosen" på flutide. Liker ikke all medineringen men forstår jo at det er viktig å holde henne på den for å letne symptomene ved infeksjon. Men hva med barnehage? Går det i det hele tatt an å ha et astma-barn i bhg? Synes det er helt håpløst. Har drevet med innkjøring siden sept med henne i flere omganger for etter noen dager blir hun syk og er er det lenge. Og jeg sender ikke i bhg når hun er tett og lei seg og sover null på natten.. Jeg er delvis hjemme nå frem til nyttår slik at vi trenger lite barnepass nå og redder oss med familie. Men hva med når jeg skal jobbe? Ser for meg januar-april som mareritt med kulde, rå luft og bhg. Det kommer ikke til å gå.. Hva gjør man????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine 3 yngste har/har hatt dette. Gutten min på 6 år voks det av seg rundt 3-4 års alder. Det var maaangen runder med sykdom da han var yngre. Mye ut og inn av sykehus for innhalasjoner.

Ikke stort vi kunne gjøre. 4 søsken også, så syk vart han liksom uansett.

Søsteren på når 3 år har ikke blitt så tett, men ørebetennelse ca. hver 2 mnd. siden hun var 6 mnd. (nesten 4 mnd. siden nå....rekord!)

Yngste på 11 mnd. har gått på flutide/ventolin siden hun var 5 mnd. (hadde rs-virus) Ser ut som hun ikke er like hardt rammet.

Har vert lite søvn de siste 6 årene, men satser på at denne vinteren blir bedre. Har prøvd å være nøye med hygiene generelt, men ikke lett å forhindre forkjølelsene. Medisinen har iallfall vært redningen her.

Skrevet

Kjenner meg igjen...det er utrolig slitsom!!! Og man gruer seg for hver runde når man merker ungen er igang med å bli syk Igjen!!!

Vi hadde det på samme måten, men jeg ventet for lenge før jeg maste om å bli henvist til en annen spesialist. Når vi endelig kom til noen som virkelig kunne dette....da ble barnet mitt testet såpass mye, og fikk mye mer medisin.- Forstår det ikke er gøy sette barnet på mye mer medisin, men det har vert eneste løsning her!

Håper dere får god hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...