Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 En god venn av meg drikker nesten hver kveld. Alt fra 2-6 halvlitere. Når vi hjalp til å pusse opp leiligheten hans nylig så fant jeg ølbokser på rommet og flere steder. Ellers skjøter han jobb godt osv. Hva mener dere? Selv drikker jeg ALDRI å¨en hverdag, og kanskje et glass vin i jubelåret når barnet mitt er tilstede. Han skal aldri få se meg pussa.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Hvis det er sånn at han MÅ drikke hver kveld så ja...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Jeg drikker 2-3 glass vin hver kveld. Synes ikke jeg har et alkoholproblem. Kan fint stå over hvis jeg av en eller annen grunn må.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Det e ikke normalt å drikke alkohol hver eller nesten hver dag. De som mener det bruker det kun som en unnskyldning.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 I Norge er det ikke normalt å drikke så ofte, men kommer du til Sør-Europa så tror jeg ikke det blir sett på som uvanlig med to til tre glass vin daglig :-)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 En jeg kjenner MÅ ha en øl, ett glass rødvin eller tre, eller en captain morgan spiced med cola hver eneste kveld. Han jobber i bank og jeg tror han skjøtter jobben sin bra, men jeg takla ikke å se alkoholinntaket hans kveld etter kveld. NÅDE meg om jeg påpekte det...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 Hva er egentlig normalt da? null alkohol i hverdagen, men heller dritings på lørdag. DET er normalt i Norge. Foretrekker da heller min stil, moderat hver dag. Lørsdag er som onsdag. Hverken mer eller mindre.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #8 Skrevet 15. november 2011 Ja, tradisjonelt har det vært drikkemønsteret i Norge, men yngre generasjoner er mer kontinentale og drikker hyppigere. Bare man ikke drikker seg dritings hver kveld, så tror jeg det er sunnere med ett glass rødvin hver kveld. Hadde jeg hatt lyst på alkohol, hadde jeg tatt meg ett glass vin til maten innimellom, framfor flatfyll i helgene. Synes det er ekkelt.
Twintipp og himmelblå Skrevet 15. november 2011 #10 Skrevet 15. november 2011 Det er mulig det er en kultur å drikke alkohol på daglig basis utenfor norges grenser, men det er abnormalt å gjøre dette i Norge hvor det ikke er norm eller en del av kulturen vår. Jeg tror det kun er en fornektelse å bruke det argumentet. Alkohol er et sentralstimulerende rusmiddel som svekker kognisjon og påvirker andre deler av vår persepsjon og motorikk. Den hemmer reseptorer som er på nervecellene våre og påvirker kroppen i større grad enn jeg tror mange antar. Det å drikke alkohol hver eller nesten hver kveld er et stort varselsignal. Det er noe alkoholen gjør med deg som bidrar til at det er ønskelig å innta dette så hyppig. I teorien vil det faktisk si at vedkommende nesten aldri er istand til å kjøre eller muligens delta dersom akutte situasjoner skal oppstå med barn eller øvrige. Og det er intet annet enn trist!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #11 Skrevet 15. november 2011 Kommer jo litt an på mengdene her, vil jeg mene. At han drikker sånn på hverdager synes jeg er uproblematisk, det er langtifra uvanlig sørover - bare vi i norge som har et litt merkelig forhold til alkohol. men om det er seks øl hver dag så har nok dette glidd over i større problemer - for det blir en belastning for kroppen og han kan raskt utvikle et større problem. Selv prøver jeg å ha flere hvite dager enn grå, siden jeg synes jeg legger på meg og får vann i kroppen av å ta et glass vin hver dag - men synes det hadde vært helt greit å gjort det. Samtidig merker jeg at man blir energiløs og slapp av å ha høyt inntak/daglig inntak i mer enn fire dager - så det gidder jeg rett og slett ikke - ødelegger jo også for treningen. Men nå er jeg helt snøhvit når det gjelder alkohyler - for nå venter jeg nr.3 - og jeg gir ikke barna mine vin :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå