Gå til innhold

er redd babyen er død. merker jo ingenting og magen har ikke kommet ennå:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg snart 20 uker på vei og har ennå ikke fått mage. har ikke merket noe av graviditeten siden jeg var kvalm for rundt 2 måneder siden. og nå er jeg redd det ikke er noen baby der siden magen aldri vokser:(

jeg er ikke feit. jeg er bitteliten og tynn og trodde derfor magen ville vise godt og jeg har ikke klart å si til noen at jeg er gravid ennå siden jeg er redd jeg ikke er det lenger:( bare mannen og mamma vet det

andre som har fått mage sent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet det. har ultralyd om 2 dager. derfor har jeg tenkt ekstra mye på det i det siste og er ekstra redd nå. for dårlige nyheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt at man ikke har kjent liv i uke 20 som førstegangsfødende. Det er heller ikke unormalt at man ikke har fått tydelig mage. Jeg ville tatt det helt med ro hvis du har ultralyd om 2dager. Da får du mest sannsynlig se at det er liv selvom du ikke kjenner noe og det tar nok ikke mange ukene før du kjenner liv daglig og etter enda noen uker lengter du tilbake til tiden hvor du slapp å bli sparket konstant i ribbeina;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke hørt fosterlyden hos jordmor/lege da? Det har jeg gjort på hver eneste kontroll fra ca uke 14.

 

Du bør jo kjenne livmoren når de er så langt på vei, selv om ikke magen synes enda. Om du legger deg på ryggen og kjenner nederst på magen, kjennes ikke livmoren som en rund litt hard "ball" inni der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri frostått det med å kjenne livmoren. har prøvd å kjenne når jordmor har prøvd å vise meg men jeg kjenner det virkelig ikke. eller så vet jeg bare ikke hva jeg skal kjenne etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke mage før i ca 7 måned, i tillegg kjente jeg ikke skikkelig liv før uke 22

 

Hvis morkaken ligger framme og ikke i ryggen, så kjenner du lite liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke vært på UL eller hørt hjertelyden??

Du trenger uansett ikke bekymre deg tenker jeg, jeg hadde det slik som deg, både 1 og 2 svangerskap!!

Kjente ikke liv før uke 22-23 i begge svangerskapene, og jeg fikk ikke mage før jeg var over 28 uker på vei!! Når jeg fødte, spesielt 2 gang så hadde jeg kun en liten kul:) Men begge barna var normalt store:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kjente mye liv før i ca uke 20 med førstemann heller, men magen den kom raskt. Har venninner som man ikke har sett det på før de er i uke 25-30, og selv da kunne man være usikker på om de var gravide om man ikke visste ;-) Litt dårlig av jordmor/lege at du ikke har hørt fosterlyden ennå, da, det bruker man å kunne fra ca uke 15 og er veldig betryggende. Selv har jeg alltid kostet på meg tidlig ultralyd for å være sikker, og før jeg har fortalt det til noen har vi villet vite at alt sto foreløpig bra til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor var veldig tynn da hun ventet min søster, sitt første barn. Og jeg har sett bilder av henne når hun var 37 uker på vei, og hennes mage var ca like stor som min var i uke 23.

Så noen bærer jo mer på innsiden enn utsiden.

Prøv å slappe av så godt det lar seg gjøre frem til ultralyden, du blir nok sliten av å gå rundt sånn.

Kan vel være at du har morkaka forann og så du ikke kjenner noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av da!!

 

Jeg var i uke 24 når jeg kjente liv første gangen!! Fikk ikke mage før jeg var i uke 29!

Enda jeg er bare 1.63 og veier 55 kg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trir jeg var ca 12-13 uker sist jeg var på kontroll og hørte fosterlyd..litt usikker. husker ikke helt akkurat nå. men når jeg er 20 uker på lørdag, syns jeg det er rart jeg ikke har fått mage. godt å se det har skjedd andre og da. at magen har kommet sent. er kjempespent på ultralyd på torsdag. men livredd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.47 her igjen.

tror som sagt det er ingen grunn til bekymring,og jeg husker jeg tenkte det samme som deg..egentlig hele svangerskapet..mange sier at jeg burde være så glad for at jeg hadde så liten mage, men jeg husker jeg var redd jeg..men så forsto jeg jo det når jenta kom ut at hun var jo like stor som alle andre babyer og at vi damer bærer det veldig forsjellig:)

Sånn sett så er det jo deilig med liten mage, forsvinner fort gjør den og..jeg hadde flat mage da jeg dro fra sykehuset:) hihi

 

lykke til på UL og videre i s.skapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av. Jeg følte det helt likt som deg da jeg ventet nr. 1. Jeg var rett og slett redd for at de skulle oppdage at jeg ikke var gravid når jeg var på første ultralyd rundt etter 20 uker. Jeg hadde ikke mage eller noen andre tegn. Til min store forundring viste ultralyden at alt var i skjønneste orden og en liten baby danset rundt på skjermen. Det var helt fantastisk :) Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av, en venninne av meg hadde ikke synlig mage før hun var nesten 6 måneder på vei. Hun har en gutt som veide 4.3 kilo da han ble født. Så ikke vær redd, den lille vokser nok akkurat som den skal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...