Gå til innhold

dere som har giftet dere..(trenger hjelp til budsjett)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hvor mye betalte dere for:

1. fotograf

2. Tilbehør til kjolen (veske, undertøy,sko,tiara..)

3. Antrekk til brudgom og forlover

4. Bryllupskaker

5. Ringer

6. Blomster (bordblomst, bukett til brud og brudepike, knapphulls til brudesvenn, forlover og brudgom og blomster til kirka)

 

Bare sånn ca priser..jeg har NULL peiling! :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. omtrentlig 10.000 for selve bildene - brukte en onkel som er prof. fotograf.

2. sko 1200, undertøy 7000, frisør 3000, smykke 2000

3. Aner ikke hva han brukte på sitt antrekk, og forloveren tok ansvar for eget antrekk (det skal da vel ikke koste noe), men han brukte en av sine vanlige dresser.

4.ca. 5000 - og de fleste tanter og onkler tok med.

5. 4000 totalt - som vi også hadde brukt til forlovelsesringer.

6. Omtrentlig 3000; servietter, pynt og dall til bord. Vi brukte ikke noe på blomster siden vi giftet oss i august. Vi brukte vanlige norske blomster som du finner overalt til pynt på bord og lokale, samt der vi giftet oss. Jeg ville ikke ha bukett - men mamma sendte noen små barn ute til å plukke noen blomster i veikanten, og så laget de en fin liten bukett av den - og da kunne jeg ikke si nei :-) Mye mer koselig og romantisk enn roser importert fra amsterdam.,.....

 

I tillegg brukte vi 10000 på brudekjoler (selve dagen, dagen etter - på vei til bryllupsreise - og 3.dagskjole på bryllupsreisen.) og brudepikekjole. Laget av thaisilke i thailand noen måneder før.

Og 30.000 i bryllupsmiddag, 30000 i drikkevarer (vi dekket alt), 40.000 i lokale, 12000 i div. fra rema (frokoster nattmat etc - vi hadde 3dagersbryllup)

Og 25000 i bryllupsreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og 20000 i overnatting.

 

Gjestene betalte en liten egenandel for å overnatte der vi tilbrakte helga, vi tok resten.

Tror vi tok sånn omtrentlig en tusenlapp eller noe for et dobbeltrom i tre dager. Og da sto vi for all mat og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er budsjettet vårt:

lokale/mat 33 prs 25410

fotograf 5500

musikk 2500

kjole/undertøy/sko/slør 16000

transport 2500

hotellrom 1500

oppussing/gravering 1200

Innbydelser/ bordkort 500

Takkekort 2500

Drikke 3000

kaffegjester 15 prs 2925

Frisør 3000

bukett 1500

Vielse 3000

alkohol 5000

totalt 76035

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere :)

Nå begynner budsjettet å få en "ramme" :)

 

Nå mangler jeg bare ca pris på blomster og kaker.

 

Vet dere hvor mange kaker man trenger til max 40 gjester?

Jeg tenker jeg skal ha 3 etg bryllupskake, hvor mange trenger jeg i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. 5000

2. ca 2000, hadde veske fra før og brukte mammas gamle slør så da ble det kun undertøy og sko

3. brudgommen fikk kjole og hvitt i bryllupsgave av mine foreldre, hans forlover var broren hans som brukte uniform fra hæren

4. hadde kun en bryllupskake og den var inkludert i kuvertprisen for middag, vin osv..

5. Svigermor laget ringene våre og vi fikk dem i bryllupsgave

6. ca 20.000, vi giftet oss på vinteren og fikk ingenting "gratis" - tvert i mot var alle blomster på den tiden veldig dyre.... Hadde blomster på 10 småbord, på alteret i kirken, små dekorasjoner på kirkebenkene, til brudgom/forlover og min far, brudepikebukett og brudebukett.

 

Når det gjelder bryllupskake, kan du sjekke noen av de som leverer, så ser du hva de anbefaler av mengde:

http://pascal.no/bryllup/

http://www.samson.no/index.php?main_page=index&cPath=1&zenid=9915bc66ffcb0ed80ad10da82738c0ad

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. fotograf : 0,-

 

2. Tilbehør til kjolen (veske, undertøy,sko,tiara..) undertøy og strømer ca 900,-, leie av krone 800,-

 

3. Antrekk til brudgom og forlover: sko til brudgomen 650,-, lånte dress

 

4. Bryllupskaker: 0,- fammilie og venner bakte

 

5. Ringer: 7000,-

 

6. Blomster (bordblomst, bukett til brud og brudepike, knapphulls til brudesvenn, forlover og brudgom og blomster til kirka): 4000,- Vi hadde masse blomster kjøpt inn billig via bekjente. Venner lagde brudebukett og alt annet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutt1-2-3!

1: GRATIS! Søstera mi tok bildene. følte ikke noe stort behov for fotografbilder.

2: Minimalt! Giftet oss i bunad, og bunaden min m tilbehør var gave fra mormor!

3: Mannen min brukte også bunad, som han hadde fått i gave dels fra sin mor, og dels fra min! Forloverene våre (min storesøster og lillebror) brukte også bunader, som vi har i familien fra før!

4: Mamma er suveren med kakepynting, og lagde marsipankake i tre etasjer til oss! GRATIS!

5: Var forlovet bare en kort stund, og brukte samme ringene.

6: Hadde noen små orkidèer i håret, og de var i frisørprisen. Ellers hadde vi ingen blomster. Bordene pyntet vi med svarte duker (barkduk), små skiferheller med røde telys, eføyranker som lå langs midten av bordet, og strødde små røde stoffblomster og glasshjerter utover. Så vi brukte ikke mange kronene der heller.

7: Frisørtimen fikk jeg i gave fra min andre søster, den kostet 2000,- inkl prøvetime.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutt1-2-3!

Her jeg bor er det vanlig at "alle" har med en slags kake! Vi bestilte spesielle kaker fra slaktningene våre, for å slippe å ende opp med 10 like.

Hadde 3 etg marsipan, så ble det vel 15 andre kaker --OVERFLOD! Et par kaker ble ikke engang "åpnet", så de gav vi til barnehagen som holder til der festlokalet er. Mye rester fikk vi stappa i naboer og venner dagene etter, og enda mer gikk i søpla-....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. fotograf:0kr fikk forloverene til å ta bildene

2. Tilbehør til kjolen (veske, undertøy,sko,tiara..)300 for tiara på glitter,brukte en kjole jeg kjøpte på salg for 100 kr,for et par år tilbake.sko 400 kr.

3. Antrekk til brudgom og forlover,dress hadde vi,forloverene fikk ordne det selv.

4. Bryllupskaker:200 kr kake til 6 stk.

5. Ringer 3000 for gull ringer på salg.

6. Blomster (bordblomst, bukett til brud og brudepike, knapphulls til brudesvenn, forlover og brudgom og blomster til kirka)brude bukett & til mannen kom på 700,fikk for 1/2 pris da de hadde gjort feil og satt i eføy istedet for hjerteranke..:/

Vi hadde lite utgifter,da vi ikke ville innvitere noen,men la heller penger til sides og stakk på bryllupsreise dagen etter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...