Gå til innhold

Nytt grøtspørsmål! Ang Ris-Hvetegrøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har spist full porsjon grøt i over en mnd, men da enten risgrøt eller ris-banangrøt, dvs glutenfrie grøter. I dag fant jeg ikke risgrøt i butikken, så endte opp med en som het Havregrøt ris-hvete. Dette blir jo hans første møte med gluten... må jeg da begynne med smaksporsjoner igjen, eller kan han få full porsjon av denne med en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det er gluten i den bør du begynne forsiktig :)

Skrevet

Du bør nok begynne litt forsiktig. Jeg blanda risgrøten med havregrøten i en mnd, det var kanskje litt vel hysterisk... Men jeg var redd for hveten som det er litt av i den grøten.

Skrevet

HS sa at jeg burde gi en skje med glutenholdig grøt til grøtmåltidet i startfasen.Har selv glutenallergi så er veldig spent på hans reaksjoner... :)

Skrevet

Det var grøten jenta mi begynte med, vi var fort oppe i full posjon. Men hverken mannen min eller jeg har familie med gluten intolleranse / cølliaki. Så da tenkte vi at det går bra. Jeg ammer heller ikke.

Det står jo på pakken at den er fin å starte med.

Er det mye allergi i familien, ville jeg tenkt anderledes. Men jeg velger å ikke være hysterisk. Hadde hun fått reaksjon så hadde jeg kuttet den ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...