Gå til innhold

Har dere noen gang benyttet dere av advokat?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, flere ganger.

 

Ja, vi fikk den hjelpen vi trengte. Advokater er flinke til å formulere seg og det ligger litt tyngde bak et brev som er skrevet av advokat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har, Arbeidsulykke, der han måtte omskolere seg.

brukte advokat så han fikk de pengene han hadde krav på.. (tapt arbeidsfortjeneste) kankk ryggen i feb. 2009, fikk utbetalt penger nå for etpar mnd. siden :) han fikk vldig god hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flere ganger.

 

Jeg gikk til en advokat da jeg fikk trøbbel på jobben. Var avdelingsleder for ei avdeling som var kjent for dårlig arbeidsmiljø (visste ikke om det før jeg satt med jobben...) og der var det noen damer som ikke ville ha ei ung dame som sjef - så de var helt jævlige fra første dag. De rottet seg ihop med kjæresten til min sjef (som også var ansatt der....) og mente at jeg måtte ut.

 

Siden jeg gjorde jobben min så godt som den kunne gjøres, og flere reagerte på måten jeg ble behandlet på så kunne jeg ikke bare sparkes - selv om sjefen min plutselig prøvde seg på det. Så han kalte meg inn til et "møte" der han og en annen sleip direktør skulle bli kvitt meg, og få meg til å ikke si så mye til omverden om hva skjedde - og da stilte jeg med advokat!

 

Endte med at jeg inngikk en "deal" med dem - for tidlig i karrieren til å tørre å ta opp kampen med to direktører og en personalsjef - så vi ble enige om at jeg skulle få 7mnd lønn, dekt telefon og pc.

 

I løpet av den tiden fant jeg meg en annen jobb, og det ordnet seg.

 

Har også brukt advokat i fbm utleieproblematikk (mot kommunen), og er på 3. året i en tvist mellom forrige husieier og oss da vi overtok leilighet med store mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i barnefordeling , arveoppgjør og huskjøp (da jeg skullle kjøpe hus fra en privatperson som ikke gikk via megler.)

 

Var superfornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, barnefar som er utenlandsk og bor i utlandet begynte å mase om samvær/foreldreansvar++ da jeg krevde barnebidrag (barnet var over 3 år...og han hadde aldri betalt noe). Jeg hadde drøyet med å kreve bidrag nettopp fordi jeg visste at han ville begynne å lage bråk.

Fikk tips om advokat av Berit Reiss-Andersen faktisk, kollega av henne :)

 

Kostet penger gitt! Noen få brev til motpartens advokat før saken lot seg bero (han skjønte at han ikke kom noen sted med sine krav) kostet meg 10 000,- Fikk den hjelpen jeg trengte, helt klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, men jeg fikk tildelt advokat! var i sak mot svenske polisen og tollvesnet. Advokaten min fikk det ikke som han ville, og jeg skal ha 75 timer samfunnstjeneste i sverige. Pga. missforståelser fra min side som dro meg inn i noe jeg i utgangspunktet ikke hadde en dritt med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...