Gå til innhold

Jeg blir "sett ned på" av venninner pga at jeg bare har gutter...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet det snakkes om meg når jeg ikke et der. De syntes synd på meg, og et perfekt liv i deres øyne er å iallefall ha ei jente.

 

Jeg er veldig fornøyd med livet mitt jeg, men nå vurderer jeg sterkt å finne nye venner som ikke bare snakker om kjønn når vi er sammen. Jeg venter 3. gutt i februar og gleder meg enormt!

Grua meg til å fortelle vennene mine at det ble en gutt til. Merka medlidenheten og skuffelsen med en gang.

 

Jeg vil bare leve jeg. Nyte det jeg har og ikke bry meg om det jeg ikke har. Huff bare litt syting fra meg, men kjenner at kjønnsnakk går meg på nervene!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fire gutter, og er glad det ikke er fire jenter!:)

 

Har selvfølgelig lyst på ei lita jente også, men toget er gått for min del...

 

Når jeg er i syden så blir jeg hylla som ei gudinne med mine fire lysluggede små gutter, og mannen min blir sett på som en helt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener. Mine venner er ikke sånn, men jeg merker litt sånn generell holdning blant jenter at det er "best" å få jente. Man sier det ikke høyt, men alle skjønner det.

 

Det er bare å heve seg over det. Du kan jo også ta det opp med dem og si klart og tydelig at du er kjempeglad for å få enda en godgutt og at det ikke er "synd" på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16:41, jeg er ikke hi, men jeg vil anta det er fordi vi mennesker gjerne misliker at noen synes synd på oss når det ikke er noen grunn til det. Det er provoserende når folk antar at vi er misunnelige eller misfornøyde når det ikke er tilfelle. Det synes du sikkert selv også.

 

Jeg vil tro dette gjelder SPESIELT når det er snakk om barna sine. Jeg blitt rasende om venninnene mine hadde gitt uttrykk for at barna mine var dårligere enn deres egne, og at de trodde jeg ville hatt dem annerledes!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt jeg er fornøyd jeg! Men de skal visst ha meg til å innrømme at jeg skulle ønske jeg hadde ei jente, der jeg har sagt at jeg er fornøyd uansett kjønn. Jeg har syke/handikappede i familien min og DET livet unner jeg ingen, og jeg føler meg veldig heldig med friske barn!

 

Det er ikke det at jeg må heve meg over det, men det finnes vel andre ting å snakke om enn barnas kjønn og hvor gøy det er med jenter osv og alle de fine kjolene ... Klart det er kjekt for dem å snakke om, men det er som om de prøver å såre meg med alt de kan gjøre med jentene sine.......Det er andre ting i livet også! Så jeg tenker vel litt anerledes enn dem. Jeg vil leve i nuet, for man vet ikke om man lever i morgen!

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingenting de kan gjøre med jentene sine, som ikke du kan gjøre med gutta dine? Ok, du kler dem kanskje ikke i kjoler, men DET kan da ikke ha noe å si? Er påkledning det morsomste med å ha barn?

 

Som mor til begge kjønn å må jeg si at jeg ikke fatter hvorfor noen er så opptatte av kjønn. De er små herlige barn, og ingen jenter er like, og ingen gutter er like.

 

Tror virkelig ikke jeg hadde ønsket omgang med sånne jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... når jenter kan være så hjernedøde som dine venninner er så er det nesten grunn nok til ikke å ønske seg jenter spør du meg...

 

Hev deg over dem!

 

Hilsen en annen storfornøyd guttemamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å si man er litt misunnelig på guttemammaer da? Det er nemlig jeg. Var sikker på at jeg skulle få bare gutter, men slik ble det ikke. Virker så artig, livlig og aktivt med en gjeng brødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten så jeg får lyst til å verve deg i vennegjengen vår. Her blir ingen sett ned på pga barnas kjønn. Jentemammaene digger gutta til venninnene, guttemammaene digger jentene til venninnene, og det er ikke sånn at jentemammaene finner på egne ting som ikke gutta får være med på (ærlig talt!!!).

I det hele tatt er ikke kjønn et tema, alle barn blir sett på som en unik gave enten det er gutt eller jente.

 

Seriøst hi, sånn som vennene dine driver er bare uverdig. Finn deg nye venner om ikke får deg til å føle at gutta dine ikke et bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man blir jo mormor, man kan dra på shopping og jenteturer, lage prinsesserom osv ! Åhh, det er myyye dem bruker på å belære meg om at det er så mye mer stas å få jenter! For farmor blir ikke så nære barnebarn som mormor... Osv!

 

Nei jeg er bare drittlei jentesnakk, og vil heller snakke om politikk/nyheter/hva som skjer/andre tema osv... Altså vanlig snakk!

Jeg snakker ikke om mine barn konstant med andre venner, og det er så mye kjekkere å snakke om vanlige ting avogtil :P

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo like dumt som å si at det er bedre å få gutter fordi disse knytter seg mer til mødrene, at man kan dra på fisketurer i stedet for kjedelige shoppingturer, at man slipper å forholde seg til rasende jenter som ikke vil gå i barnehagen uten rosa tyllskjørt i 20 minus...

 

Nei, beklager men venninnene dine virket ganske enkle. Får helt mark av folk som skal tillegge selv små barn egenskaper kun i kraft av deres kjønn. Skulle tro spesielt jenter hadde som mål å motarbeide kjønnsstereotyper...

 

Jeg har forresten både gutter og jenter. Og, tro det eller ei, vi gjør de samme tingene sammen. Fisketurer, badeland, kakebaking, gåturer, skibakken... Shoppingen prøver vi å holde til det minimale:)

 

Her i huset er dessuten farmor mest populær. Rett og slett fordi hun er den som investerer mest tid i barnebarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer mest på hvordan du har funnet ut at de gjør dette jeg? Vet du at de snakker om deg? Er du sikker på du ikke bare tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18:48, en ting er hva man innrømmer selv. Det er noe helt annet å nesten skulle tvinge andre til å være misunnelig, bare fordi man selv mener at denne personen BURDE være misunnelig.

 

De aller fleste foreldre er nesten fanatisk stolte over barna sine. Så stolte at vi nesten sprekker! Da er det vondt at folk som står oss nærme direkte eller indirekte uttrykker "hva er det du er så stolt over? Du fikk jo bare en gutt/jente, og det er ikke bra nok".

 

Vi blir triste på vegne av oss selv, men kanskje aller mest på vegne av barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er faktisk holdningen innad i min egen familie... Ikke mamma og stepappa, men fra søsteren min og bakover til hele slekta til min biologiske far... Det er trist og når det er fra familien så blir det sårende, selv om jeg elsker guttene mine over alt!!! Har to og venter muligens vår 3 og siste gutt =) Så kommer ALLE og sier (med en selvfølgelig tone) at vi skal vel prøve på nr 4 for å se om jenta kommer!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, den der ("ja nåååå håper du vel at jenta kommer!?!") fikk jeg allerede da jeg gikk gravid med nummer to!!! Bare av noen enkle sjeler da, men herreguuuuuud som disse gnålte om at det måtte bli jente!

 

Jeg brydde meg nada om kjønn, men tenkte at det var mest praktisk med en gutt til, pluss at det kanskje var mest stas for storebror med en bror. Men det stakk ikke dypt.

 

Ut kom jenta. Og jeg lærte at det eneste som kan måle seg med små guttetasser, det er små jentetasser:) Like herlig begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen for at jeg vet det er at hun ene forsnakka seg da jeg var på vei inn i stua, uten at de visste om det :P Tok dem litt på fersken kan du si. Da låt det: "Stakkars, men men jeg er glad jeg har ei jente iallefall"

Dette var dagen etter at jeg hadde vært på UL....

 

Jeg syntes at venninnene mine begynner å bli smålige. Derfor vil jeg helst ikke være med dem lenger! De prakker på meg masse "tull" som jeg ikke ser vitsen i å diskutere.

 

Min mor og svigermor er likestilte iforhold til mine barn, og det var mitt mål også da jeg fikk barn, å ikke utelate svigermor på noen måte.

 

Åhh, jada har hørt det meste jeg med tanke på at dette er "NOK en gutt"

 

"Å, da blir det vel 4 barn, må jo få jente også"

"Åhh, jajja, det blir nok kjekt fordiom"

" Åhh, skal si du er uheldig med loddene dine da" (DET var den verste, som om jeg ikke har trukket vinnerloddet hver gang)

 

Jeg har faktisk tilgode å få en pos kommentar på at jeg venter en gutt til. Utenom farmor da, hun ble kjempeglad og sa: ÅHH, så kjekt for dem! Gutter er jo gode å ha :)

 

Takk til farmor :) HAHA

 

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er glad for at jeg får friske barn. Punktum. Jeg har 3 brødre selv, og kjenner meg mye igjen i gutta...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...