Gå til innhold

Bgeynner å få litt angst


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har hatt planlagt keisersnitt før som kan fortelle litt om det? Jeg hadde hastesnitt med full narkose for 3 år siden men regner ikke med at de to tingene er like i det hele tatt. Jeg håper hvertfall ikke det.. Men noe av det jeg lurer på er om man får babyen i armene med en gang? Blir man trillet rett bort på barsel etter operasjonen eller skal man ligge et annet sted først? Er det vanlig å få alenerom,og kan barnefar sove der første natten? Er man "dopet ned" av medisiner etterpå eller er man helt klar i hodet? Hvordan pleier generelt formen å være rett etter planlagt keisersnitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bare snakke for meg.

Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning. Var Helt klar I hode under hele KS.

Barnet kom ut altfor liten og måtte rett i kuvøse. Jeg fikk ikke sett henne på 2 døgn fordi jeg var så syk og hun var innlagt på barneklinikken….

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning første gang jeg også. Er egentlig derfor jeg spør hvordan planlagt ks er fordi alt med den forrige "fødselen" var så grusom. Bortsett fra at datteren min heldigvis var helt frisk selv om hun ble født 5 uker for tidlig.

Forrige gang lå jeg på intensiv avd i nesten 3 døgn med store smerter og fullstendig dopa uten å være i nærheten av babyen.

Men det kan da ikke være sånn denne gangen når alt er planlagt og jeg forhåpentligvis holder meg frisk?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre.

 

Det kan umulig være sånn.

 

Kan du ikke ringe sykehuset, snakke med jordmor?

 

Klem fra hun som svarte i sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planlagt ks. Jeg hadde lokal bedøvelse, selve inngrepet tok bare et par minutter! Pluss ca 20 på å sy igjen. Jeg fikk barnet med en gang han var ute, og hadde ham hos meg mens de sydde. Var helt klar hele tiden, og da jeg fikk babyen i armene, var det ikke noe annerledes enn med første som jeg fødte vaginalt uten smertestillinde. ble trillet inn på postoperativ hvor jeg lå noen timer til overvåkning - med baby. Ble så trillet på barsel. Der lå jeg på dobbeltrom, pappa kan ikke sove der, men du har barnet hele tiden (hvis ikke det er noe spesielt). Det er litt guffent å ta et planlagt snitt fordi du selv går inn på 'slaktebenken' og er helt bevisst - man kjenner egentlig alt som foregår uten å ha vondt selvsagt, men etterpå er man helt fin, og alt er vanlig. Mentalt vel å merke. Du som har hatt ks før vet jo hvordan det er fysisk. Slapp av, det er veldig ryddig og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...