Gå til innhold

Har noen tips til en artig status oppdatering på face??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 8 og har lyst å skrive noe om det....

 

Men uten at folk skjønner det helt....

 

Noe søtt tenkte jeg....

 

Tips :-P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gravis i uke 8 og så vil du annonsere det for alle?? Gravid i uke 7 jeg og blir ikke å annonsere noe offentlig på fb før etter ultralyden. Skjønner ikke de som absolutt MÅ fortelle det så tidlig? Du har jo ingen garanti for at ting går bra. Ikke at du har det etter uke 12 heller, men da er man i alle fall litt mer sikra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil skrive noe om det, men uten at folk skjønner det helt? Hva med å ti still til du er i uke 12 som er normalt. Så mye kan skje og etter uke 12 er det større sjanse for at alt er som det skal. Ville ventet, 8 uker er jo ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Det ordner seg for snille jenter ?

 

- Gleder meg/oss til (mnd baby mest sannsynlig kommer til å bli født i, kan viftes bort med enten, "vent og se" eller at det er en evnt konsert dere skal på :P)

 

- Bollebaking er gøy <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen hadde skrevet noe av det du foreslår 13:57, så hadde nok de aller fleste forstått hva det gjaldt. Det med hjertene og forresten...

Drit i å legge ut noe og vent heller noen uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vente til uke 12 som er normalt", normalt for HVEM?? Deg og dine venninner?

 

"Tenk om noe skjer før uke 12" - er det virkelig noe man sier til en som er 2 måneder på veg??

 

Hvor lite innsikt og hvor mye dømming går det an å ha???

 

Her kom bollemagen allerede i uke 6-7, så det var ingen tvil hva som var der (var bare oppblåst, men bruker aldri å være oppblåst ellers). Så hadde ikke gått å vente til uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er større risiko for at noe skjer før uke 12. Og det er helt normalt for de FLESTE at man venter til uke 12. Etter uke 12 er det også ett FOSTER ikke ett embyro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så tenker jeg at de jeg er glad i gjerne skulle få del i både min vanvittige glede hvis jeg skulle bli gravid og den store sorgen jeg uansett ville føle hvis jeg mistet.

 

det ville være helt uutholdelig å gå rundt og holde en sa for meg selv uansett.

 

Men når det er sagt, så er ikke alle mine venner på FB nære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, hvorfor er det så ille om man sier det før uke 12?.. Ja, jeg og har mistet ett barn i svangerskapet, og var da meget takknemlig for at mine vennere/bekjente (også de på fb) kunne være der sammen med meg også i sorgen. Det hjalp meg i en tung tid.

 

 

Jeg har aldri forstått at spontanaborter skal ties ihjel...

 

Nå en morsom status...

-tallet på anntall dager/uker du har igjen til terming

-Syns livet er meget bra...

-*lykkelig*

- jo flere vi er sammen =) tralalalalalalaa......

-undrer....på hvordan alt kommer til å bli....

-føler meg kreativ... holder på å lage noe vidunderligvakkert....

 

osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14:02.....

Selv du skjønner vel at det er forskjell på å fortelle det til folk man treffer face 2 face.

Men å annonsere det for hele fb-vennelista så tidlig mener jeg er idioti. De aller aller fleste har ikke bare de aller nærmeste på fb.

Om noe skjer så er det alltid noen som ikke får det med seg om man skriver det og på fb. Da vil du måtte forholde deg til spm ang graviditeten i lang tid, unødvendige spm om man bare hadde latt vær å annonsere det så tidlig.

 

Vente til etter uke 12...... Normalt for de fleste! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi her

 

Jeg har også bolle-mage :-O

Folk tror sikkert jeg har lagt på meg..hehe...

 

Takk for forslag, får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du mister og blir trist (som DE FLESTE), skjønner ikke folk hva det er, og du kan ikke prate med dem om det siden de ikke vet. Man blir jo nedbrutt og trist uansett når man mister. Jeg vil gjerne at mine venner støtter meg hvis jeg går gjennom vanskelig periode. Men så har jeg ikke så mange venner på facebook, og ikke alle kan lese eller kommentere statusene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei akkurat 14:08. Hvorfor skal man da fortelle det til alle på fb så tidlig? Familien min (mamma, pappa og søskene mine) fikk vite om graviditeten da jeg var 2 mnd på vei. Kan være godt å ha noen å dele sorgene med hvis det skal gå galt.

Problemet er bare at det er ikke alle på fb som får med seg det om det skulle gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor må du skrive det på face? Holder det ikke at du forteller det til de du faktisk har kontakt med? Regner med du som alle andre ikke har daglig (heller ikke årlig) kontakt med alle "vennene" på face.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner vel forskjellen på å fortelle det før uke 12 kontra etter, 14:11??

Sjansen for å miste er jo større før.

Om jeg hadde mistet tidlig har jeg ikke hatt noe ønske om å dele det med hele byen.. Mine nærmeste ja, men ikke folk flest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skal inrømme at jeg ikke oppdaterte om graviditeten på face før 12uker, men det litt fordi jeg bl.a har mange kollegaer der.

 

Men kjenner at jeg blir litt irritert på de som skriker så opp når man ønsker å si det før... Det er da vel for pokker den individuelles valg?!

Og tro meg, samtlige gravide vet om risikoen før 12 uker -man må ikke alltid minne de på det!

 

Dessuten, når er risikoen over? Etter mine 12, så tenkte jeg NÅ kan jeg slappe av...men så måtte man vente på UL, og tenk om de fant noe galt der?! Ok, 18 uker, DA kan jeg slappe av... Men så er man egentlig ikke "trygg" før uke 24, for sykehuset gjør jo ikke noe for å stoppe prematur fødsel før da...så nå biter jeg negler frem til uke 24! :P

 

Nei, Ønsker man å si det før så gjør nå det. Vi fortalte det til alle nære venner og familie i uke6, fordi vi visste at vi ville ha behov for støtten hvis noe hadde gått galt før uke 12 også.

 

-Så følg dine instinkter HI, så kan alle som mene noe annet få lov til det i sin verden... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sel opplevd å fortalt familie og venner det i uke 8, etter 2 ultralyder hvor alt var i orden. Fosteret døde alikevell i uke 9, og jeg aborterte i uke 11. Og da var det faktisk ikke SÅ kult at alle visste at jeg var gravid. Dette skjedde i sommer og senest i forrige uke fikk jeg spørsmål om jeg ikke skulle få ut den ber ungen snart. For jeg maktet nemlig ikke å ta hele runden med alle som kanskje kan ha hørt det fra noen som har hørtet fra noen andre, at vi faktisk mistet. DERFOR er det ofte greit å vente til den magiske grensen er nådd. For det er kjipt å måtte bruke masse krefter på å forklare at man har mistet til folk som egentlig ikke har noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...