ispinnen Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Jenta mi er 119 cm lang. Hvor lange ski kan jeg kjøpe? Vet jeg får hjelp i butikk, men tengte jeg skulle spare penger å kjøpe brukt... Og jeg skulle også hatt ski. Enkle langrennski som jeg kan være med henne å gå litt i lysløypa og i boligfeltet..... Jeg er 168 lang.....
ispinnen Skrevet 15. november 2011 Forfatter #2 Skrevet 15. november 2011 Men nå så jeg foresten at det er mulig å få skpakke på gsprt sine nettsider til 600 kr...... men det er vel litt rissikabelt med tanke på sko vel....??
Gjest Filifjonka Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Angående lengde på ski, se her: http://skiforbundet.no/barnasskiklubb/Skiidrett%20for%20barn/Sider/langrennsutstyr.aspx Når det gjelder sko, merk deg hvilke sko (merke) som hører med til skipakken. Så tar du barnet med i en skobutikk og prøver skisko av dette merket. Da finner du ut hvilken størrelse hun trenger, så kan du enkelt bestille. Hva du skal ha er avhengig av bruken og dine ferdigheter. Jeg er omtrent så høy som deg, og mine ski er 185 cm lange. Det er for kort hvis man skal gå skikkelig fort klassisk, men det passer meg perfekt. Husk at litt korte ski er lettere å styre og kontrollere enn lange, men kan føles mindre stabile og stødige hvis du kjører fort nedover. Hvis du går fort klassisk på korte ski kan skituppene ta nedi løypa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå