Gå til innhold

Elsker jula, men hater dette med å kjøpe julegaver til andre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og nei, lage julegaver er helt uaktuellt da det ikke er bra nok for enkelte.

 

Greia er den av vi har alltid lagt ned mye tid og til tider litt penger i julegaver. Etter at min mann fikk en eske konfekt fra sin søster til 45 årsdagen fikk jeg han til å få opp øya. NÅ er det nok. Fra i år av bruker vi max 200 kr. på gave pr. pers. og jeg gidder ikke å bruke masse tid på gavene heller. Tenker ut på forhånd sånn ca hva og så finner jeg det og kjøper det.

Er så lei av alt rælet vi får til tider. Ting som ikke er brukandes og som ender i søppla. Ikke fordi vi er utakknemlige men fordi vi allerede har disse tingene eller fordi dem går i stykker når vi ser på dem. Et eks. mannen fikk vannflaske til bikkja for å ha med på tur.... hadde to av dem fra før + at denne gikk i stykker når han skulle ta ned vannskåla av flaska, sånn pose for å "knekke" og putte i hanskene for å holde hendene varme (engangs), smykke med masse skryte ord om meg selv (pen, sjarmerende, snill osv. osv.) Fint at den personen mener det, men jeg kan jo ikke bruke det lissom.

Ungene får heller aldri noe dem ønsker seg. Greit nok det, men hvorfor får man da ønskeliste fra dem over hva deres barn ønsker seg?

I min familie har min mor hatt en grense på 200 kr. Den innfører jeg også. Så slipper vi og blakke oss fullstendig på jula + at vi kan gi våre egne barn noe skikkelig uten å ha dårlig samvittighet.

 

I år har jeg ikke spurt noen andre enn min mann og mine barn om hva dem ønsker seg.

 

Noen flere som gjør som meg nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg og noen venninner sluttet å kjøpe julegaver til hverandre for noen år siden: går ut og spiser sammen på restaurant i stedet også blir det "gaven" til hverandre

 

spiselige/drikkelige ting er oftest like greit å gi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...