Gå til innhold

Hvor overvektig må man være for å få Gastric bypass operasjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil ikke anbefale bypass.

 

gastric Sleeve er bedre :-)

Mindre omfattende og likevel effektiv :-)

Har selv tatt den operasjonen...

 

BMI 35 - 40 med tileggsykdommer...

BMI 40 og oppover får man operasjon uten tilleggsykdommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det finnes en naturlig måte å minske magesekken òg men det krever mye selvdisiplin:

Nekt deg selv å spise mer enn en gitt mengde hver dag. UANSETT hva som skjer skal du ikke spise mer enn det. Ikke ha mer mat hjemme/snacks osv.

 

For eksempel spis én brødskive og et eple til frokost, en liten porsjon et-eller-annet til lunsj og en liten porsjon til middag (ikke lag mer enn du skal spise!). Frukt (som eple osv) kan du spise i mellomtida. Husk å drikke mye vann.

 

I begynnelsen kommer du til å være dritsulten men det tar ikke lang tid før du blir mett av mye mindre.

 

For meg skjedde dette uten at jeg ville det. Bodde i utlandet en periode og fikk mat av familien jeg bodde hos: endte opp med å spise mye mindre enn jeg hadde gjort i Norge, men tenkte ikke over det (var så opptatt med mye annet), men gikk ned 5kg på de to måneder der (ned fra 56kg...) så da tilfeldigvis veide meg ble jeg sjokkert, men skjønte etterhvert grunnen.. Hadde ikke spist spesielt sunt eller "lavkarbo" eller noen annen diett, men gjort (ubevisst) det eneste som funker: nemlig spist mindre!

 

Krever mye selvdisiplin og at du ikke handler inne mer mat enn du trenger eller lager mer mat enn du trenger.

 

Og om du lager for mye, kast restene. Som jeg hørte på en podcast en gang: "it either goes in the waste, or on your waist", så kast restene med god samvittighet og lag heller mindre neste gang. Barna i Afrika har det like fælt uansett om du spiser opp maten din eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...