Gå til innhold

Hva kan være galt med sønnen min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en sønn på seks år. Han har vært dårlig i dårlig form den siste måneden. Har vært hos flere leger, men de har ikke funnet ut av noe. Han sliter veldig med smerter i magen (dette har han gjort i perioder i flere år, men legene har ikke funnet ut av det) og nå klager han også mye på vondt i bena. Han gråter og sier at han nesten ikke klarer å gå.

Han får utslett på bena som blir til røde store merker for så å forsvinne etter ett par dager.

Han har gått ned flere kilo og er kjempetynn og slapp, orker nesten ingenting. Ligger stort sett bare på sofaen. MEN, han føler seg mye bedre i helgene. Det er kun på hverdager dette er, derfor tenkte jeg at det kanskje kunne være at han ikke trivdes på skolen, og at han har vondt i magen pga at han ikke vil dit. Har snakket med lærer og assistent, og de holder ett ekstra øye med han, men de mener han har det fint og har fått mange venner.

De to siste ukene har han jo også fått utslett på bena, og det kan jo ikke være pga at han ikke trives... Var hos legen sist på fredag, hun tok blodprøver, og vi får svar om noen uker. Fant ikke ut noe mer enn det. Jeg er bekymra, og det er trist å se at gutten min ikke har det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan nesten høres ut som han er allergisk mot noe han blir eksponert for på skolen. Hva hvis han er allergisk mot sterk elektrisk stråling, og hele klasserommet er fullt av PCer? Eller det er et slikt trådløst nett som omgir klasserommet?

Høres ikke så sannsynlig ut kanskje, men verdt å tenke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som on det kan være allergi..

 

prøv og "noter" hva han spiser om dagen. og om han reagerer.

evt ring fastlegen og få henv til sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være et tegn på vantrivsel siden han er i fin form i helgene...

 

Lærerne sa jeg så ut til å stortrives på skolen til tider og hadde det greit. Jeg var mobbet og gruet meg til skolen til tider, mamma merket dette på meg etterhvert da jeg gjentatte ganger gikk alene til og fra skolen. I slutten av barneskolen begynte de med "tiltak" for å få meg til å trives, men det var forsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk ligne på det sønnen min har. Utslettet ligner også veldig, bare at han har litt mindre av det. Legen har ikke nevnt noenting om denne sykdommen, utslettet var blitt borte når vi var hos legen, så hun så det ikke. Takk for svar :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har sagt ofte de siste ukene at "jeg har så vondt, at jeg tror ikke jeg kan gå på skolen i morgen". Har hatt mistanke om det jeg og, men han forteller ingenting selv, og ifølge lærer og assistent har han det fint i timene og i friminuttene. Vi følger han til og fra skolen, så det er ikke noe som skjer på veien heller.

Men han har jo hatt de utslettene også da, som viser at det er noe fysisk, og at det ikke er det at han bare ikke vil gå på skolen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...